شناسهٔ خبر: 50999 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اهم اخبار بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

سفر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر برای افتتاح‌های بندری به استان هرمزگان/ تخفیف ویژه برای تخلیه و بارگیری کالاهای ریلی در بنادر کشور از سال جدید/ امضای تفاهم نامه سازمان بنادر و منطقه آزاد انزلی

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر برای افتتاح‌های بندری به استان هرمزگان، اعلام حمایت گسترده انجمن ها و تشکل های صنفی دریایی و بندری از وزیر راه و شهرسازی، تخفیف ویژه برای تخلیه و بارگیری کالاهای ریلی در بنادر کشور از سال جدید، امضای تفاهم‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر توسعه حمل و نقل در دریای خزر بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

در هفته گذشته، با اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته ده‌ها چهره‌اقتصادي، انجمن‌‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها با صدور بیانیه‌ای حمایت قطعی خود را از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید اعلام کرده و خواستار ابقاء وی در وزارت راه و شهرسازی شدند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

حمایت اتحادیه مالکان کشتی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی

اتحادیه مالکان کشتی ایران به دنبال اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، طی بیانیه‌ای نظر خود را در این‌‌باره اظهار کردند و خواستار استمرار وزارت آقای آخوندی در کسوت وزیر به منظور تسریع در بهبود صنعت حمل و نقل شدند.

۸۰ درصد ظرفیت بنادر شمال کشور خالی مانده است/ تاکید بر توسعه حمل و نقل دریای خزر

معاون وزیر راه و شهرسازی در هفته گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه بنادر کشور فقط محلی برای تخلیه، بارگیری و ترابری کالا نیستند، گفت: ظرفیت بنادر شمالی کشور، حدود ۳۰ میلیون تن است که در حال حاضر از ۶ میلیون تن ظرفت آن (۲۰ درصد) استفاده می شود و برای ارتقای این سهم، نیازمند استفاده از تسهیلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.

اتصال به ریل، عنصر استراتژیک توسعه بندری است

در هفته گذشته راستاد ایجاد اداره کل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی را مصلحتی نداشت و گفت: زمانی که زنجیره حمل و نقل باید رقابت‌پذیر باشد، نحوه اتصال به پسکرانه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه، اتصال راه‌آهن به بنادر کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

تخفیف ویژه برای تخلیه و بارگیری کالاهای ریلی در بنادر کشور از سال جدید

در هفته گذشته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تشریح تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای سفرها و گردشگری دریایی در ایام نوروز، گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای ریلی در بنادر کشور از سال جدید، شامل تخفیف ویژه بندری می‌شود.

بهره‌برداری از ۹ اسکله شناور در سال ۹۷

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد هفت اسکله شناور در نوروز ۹۷ و ۲ اسکله دیگر تا پایان نیمه نخست این سال خبر داد و گفت: این ۹ اسکله شناور در جزایر هرمزگان واقع شده‌اند و امیدواریم حداقل تا نوروز سال ۱۳۹۷ هفت مورد از این اسکله‌ها به بهره‌برداری برسد تا بازدیدکنندگان از جزایر بتوانند از اسکله های مربوطه بازدید کنند، اقدامی که در راستای ایمن‌سازی و تسهیل رفت و آمدها است.

طرح مکانیابی مراکز لجستیک کشور

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به معاون حمل و نقل وزارتخانه و دبیر کمیته فنی شماره ۴ شورای‌عالی، مصوبه شورا را درباره طرح مکانیابی مراکز لجستیک در کشور، ابلاغ کرد.

نصب اسکله تفریحی انگشت در جفره بوشهر

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر توجه به ایجاد اسکله تفریحی در نقاط ساحلی گردشگرپذیر گفت: در راستای توسعه گردشگری دریایی اسکله تفریحی انگشتی در جفره بوشهر نصب می‌شود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) مهیای استقبال از هموطنان در ایام نوروز

تمام امکانات لازم برای بازدید هموطنان از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) طی ایام تعطیلات نوروزی به منظور آشنایی با نقش این مجتمع بندری در زنجیره ی تأمین کالا و بازرگانی کشور ونحوه ارائه خدمات دریایی و بندری در آن مهیا است.

نظر شما