شناسهٔ خبر: 51016 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در آستانه سفرهای نوروزی صورت گرفت؛

آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ با حضور وزیر راه و شهرسازی

بازدید طرح تسهیل سفرهای دریایی ۹۷ به صورت رسمی روز جمعه با حضور وزیر راه وشهر سازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندرعباس مرکز هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه وشهر سازی دربندر شهید حقانی، یکی ازبزرگترین اسکله های پایانه مسافری از طریق بیسیم فرمان آغاز طرح نوروزی را صادر کرد.

استان هرمزگان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی با داشتن ۴۵ فروند شناور مسافری ظرفیت جابجایی مسافر تا ۱۸ میلیون سفردریایی درسال را دارد.

به گزارش ایرنا هرمزگان بواسطه ساحلی بودن و در امتداد آبهای خلیج فارس و دریای عمان از جمله ۳۲ بندر فعال شامل بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند.

از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه امسال ۱۷ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۵۶ نفر سفر دریایی در بندرهای ۱۵ گانه بندرعباس ، شهید باهنر، قشم، هرمز، بندرلنگه، پهل، لافت، کیش، چارک، هید ذاکری، بهمن، آفتاب، سیریک، ابوموسی و جاسک بوسیله ۴۵ فروند شناور مسافری صورت گرفته است.

برای سفر به جزیره های هرمز، هنگام، لارک و درگهان قشم مسافران از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس معروف به اسکله شهر بصورت رفت و برگشت استفاده می کنند.

پایانه مسافری بین المللی بندرشهید باهنر هم علاوه بار و مسافر در زمینه جابجایی خودرو بوسیله لندینگ کرافت (شناور حمل خودرو) فعالیت دارد و مسافران و گردشگران می توانند با خودرو به قشم سفر کنند.

همچنین در غرب هرمزگان ظرفیت ایجاد شده در بندرلنگه، بندر آفتاب و بندر چارک و ابوموسی برای مسافر و جابجایی خودرو موجب شده از این اسکله ها با خودرو به کیش سفر کنند.

در جریان سفر دکتر روحانی، معاونان وی و ۱۳ وزیر به هرمزگان، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در این استان اختصاص یافت.

این بودجه برای امور زیربنایی و احیای آثار تاریخی در معرض خطر تخریب، تقویت و ایجاد مکانهای تفریحی ، تورهای مسافری و سالن ها با موافقت میراث فرهنگی هزینه می شود.

همچنین زمینه برای تقویت سایر بخش های گردشگری از قبیل تشویق سرمایه گذاران به مسائل مربوط به گردشگری در زمینه ساخت هتل، مهمانپذیر و بوم گردی توسط بخش خصوصی با پرداخت تسهیلات از سوی دولت دیده شده است.

مصوبه جدید دولت در خصوص پرداخت تسهیلات به منظور تقویت زیرساخت های گردشگری منطقه می تواند ضمن رونق بخشی به معیشت مردم منطقه، مکانی مناسب را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

فراهم کردن زیر ساخت های تفریحی و گردشگری دریایی مانند غواصی، موج سواری ، جت اسکی، ماهیگیری در آبهای عمیق و تماشای اکواریم دریایی همواره مورد استقبال گردشگران است.

فرمان آغاز بکار طرح سفرهای دریایی ، بازدید از نحوه خدمات رسانی به مسافران و اجرای سامانه هوشمند صدور بلیت سفرهای دریایی وسفر به قشم از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر راه وشهر سازی به هرمزگان است.

نظر شما