رضا فُطرس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن برای ساخت پروژه سریعالسیر راهآهن تهران – قم – اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خط آهن یک پروژه بزرگ ملی است بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل برای ساخت این پروژه مشارکت میکند.
وی درباره نحوه مشارکت بانک صنعت و معدن در پروژه راهآهن تهران- قم- اصفهان گفت: حمایت این بانک از پروژه به صورت ارائه تسهیلات ارزی است و به شرکتهایی که در ساخت این پروژه دخیل هستند تسهیلات ارائه میدهد.
کارشناس ارشد بانک صنعت و معدن با بیان اینکه تسهیلاتی تا سقف ۷۰ درصد منابع ساخت پروژههای صنعتی از سوی این بانک ارائه میشود گفت: بدین ترتیب میتوان گفت درصدی از منابع ساخت راه آهن سریعالسیر تهران-قم – اصفهان با پرداخت تسهیلات تامین میشود.
فطرس ادامه داد: ضمنا بخشی از منابع خرید تجهیزات، لوازم مصرفی و خرید واگن از طریق بانک صنعت و معدن گشایش اعتبار میشود.
کارشناس ارشد بانک صنعت و معدن درباره سود بازپرداخت این تسهیلات نیز گفت: بر اساس استاندارد بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات ارزي (Libor+۲%) است که بر همین اساس نرخ بهره بازپرداخت تسهیلات برای این پروژه هشت درصد خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با چهاردهمین سفر استانی هیئت دولت به استان قم با دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور عملیات اجرایی ساخت راه آهن سریع السیر تهران- قم – اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر روز چهارشنبه ۶ اسفند آغاز شد.
راه آهن قم – اصفهان – تهران نخستین خط ریلی سریع السیر ایران است که اعتبار و ال سی لازم برای اجرای این طرح به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار گشایش پیدا کرده است. /
نظر شما