شناسهٔ خبر: 51079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر:

جاده دالکی به کنارتخته بزرگراه می‌شود

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: برای تسریع در تبدیل جاده کوهستانی دالکی-کنارتخته به بزرگراه ۵۸ میلیارد تومان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های راه‌های استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، گفت: بزرگراه دیلم به گناوه تسریع یافته است و این محور بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این محور در مجموع دارای ۷۶ کیلومتر طول است که ۴ کیلومتر آن باقی مانده و ۲ کیلومتر آن رو به پایان است و ۲ کیلومتر دیگر به زودی تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی از اختصاص ۵۸ میلیارد تومان برای اجرای جاده دالکی به کنارتخته خبر داد و افزود: این محور کوهستانی که از نقاط پرتردد است تبدیل آن به بزرگراه در دستور کار قرار دارد که برای اجرای محور ۶.۵ کیلومتری این مسیر از سه‌راهی وحدتیه تا پاسگاه شهید صلاحی ۵۸ میلیارد تومان ابلاغ شده که پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه محور دالکی تا کنارتخته ۱۸ کیلومتر طول دارد، گفت: بخشی از این مسیر از محور کنارتخته آغاز شده است و بخشی دیگر نیز از محور دالکی در استان بوشهر عملیات آن اجرایی شده است.

رستمی این محور را از پرترددترین محورها در مسیر فارس به بوشهر دانست و افزود: این محور مهمترین مسیر ارتباطی بوشهر به استان فارس است که با اجرای باند دوم آن ضمن تسهیل در تردد و حل گره‌های ترافیکی از نظر پدافند غیرعامل نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: در این محور کوهستانی که ۲ تونل طراحی شده در مدت سه سال دالکی به کنارتخته به بزرگراه تبدیل می‌شود.

نظر شما