شناسهٔ خبر: 51345 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

نجات ۷ سرنشین یک لنج باری در آب‌های لاوان/وضعیت جسمانی سانحه دیدگان رضایت‌بخش است /آماده باش مرکز جستجو و نجات دریایی برای رسیدگی به سانحه‌دیدگان

نوراله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:۷ سرنشین یک لنج باری در حوالی آب های لاوان از خطر مرگ نجات یافتند و سرنشینان به بندر عسلویه منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، درباره نجات سرنشین های لنج باری افزود:یک فروند شناور لنج باری با ملیت ایرانی که از دبی به مقصد بندر کنگان در حرکت بود، در فاصله ۱۵ مایلی لاوان به علت مشکل آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند. زمانیکه این شناور اعلام اضطرار کرد، شناور ناجی ۱۸ به موقعیت سانحه رسید و موفق شد سرنشینان آن را نجات دهد.

علت سانحه هنوز مشخص نشده است

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه مساعد اعلام شده بود، اظهارکرد: شناور ناجی، افراد نجات یافته را به بندر عسلویه رساند و خوشبختانه وضعیت سلامت نجات یافتگان رضایت بخش است.اما لنج  باری در ۱۵ مایلی جزیره لاوان به سمت عسلویه غرق شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره علت آبگرفتگی لنج باری گفت:علت سانحه هنوز مشخص نشده است و کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند.

وی از فرماندهان، خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها خواست که ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آماده باش مرکز جستجو و نجات دریایی برای رسیدگی به سانحه دیدگان در خلیج فارس اظهار داشت:اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهربه صورت شبانه روز شبانه‌روز به تماس گیرندگان خدمات ارایه می دهد.

نظر شما