شناسهٔ خبر: 51408 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی استان تهران خبر داد:

۱۵۰۰ میلیارد ریال تخفیف صدور پروانه در شهر تهران

ساخت و ساز رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان تهران گفت: بافت‌های فرسوده تهران طی سال گذشته از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تخفیف صدور پروانه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمد عبدالملکی رئیس اداره عمران و بهسازی از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تخفیف صدور پروانه در تمامی مناطق شهر تهران که دارای بافت فرسوده هستند، مطابق با ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن خبر داد.

وی گفت: این بهره‌مندی از تخفیف مذکور منجر به صدور پروانه نوسازی برای بیش از ۱۲ هزار واحد با مساحتی معادل ۱/۵ میلیون مترمربع شده است که در همین رابطه ۴۰۰۰ پلاک واقع در بافت فرسوده تخریب و نوسازی شده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان تهران ادامه داد: ما در ساختمان شماره ۳ اداره کل و حوزه عمران و بهسازی روزانه بیش از ۱۵۰ استعلام شعبات بانک مسکن شهر تهران در خصوص وقوع و یا عدم وقوع ملک بهره‌مند از تسهیلات مسکن یکم و اوراق مشارکت پاسخ می‌دهیم.

عبدالملکی در پایان گفت: این استعلام در صورت مثبت بودن وقوع در محدوده بافت، کاهش یک و نیم درصدی سود تسهیلات را برای متقاضی و گیرنده تسهیلات به همراه دارد.

نظر شما