شناسهٔ خبر: 5141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در بندر خرمشهر

بندر خرمشهر ستاد تسهیلات نوروزی با حضور نمایندگان کلیه واحدهای اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، همه ساله با فرارسیدن ایام پایانی سال و حضور میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور، بندرخرمشهر به عنوان منطقه عملیاتی کربلای ۴ و ۵ و نماد مقاومت و بازسازی شهرستان خرمشهر مورد بازدید قرار می‌گیرد.

ستاد تسهیلات نوروزی بندرخرمشهر وظیفه دارد با گروه بندی میهمان‌ها و به صورت کاروانی از آنان پذیرایی کرده و با اختصاص اسکورت و راهنما بخش‌های مختلف این مجتمع بندری از جمله تأسیسات و زیرساخت‌های بازسازی شده،ساختمان قدیمی بندرخرمشهر که به همان شکل آسیب دیده نگهداری شده و همچنین نوار مرزی و محل تلاقی اروند رود و رودخانه کارون را به آنها معرفی کنند.

در بخش سفرهای دریایی نیز، با لحاظ کردن تدابیر لازم کلیه امکانات و تجهیزات ایمنی بندر را به حال آماده باش درآورده و آبراه بین المللی اروند را تحت پوشش ایمنی قرار می‌دهد.

همچنین با توجه به اینکه ساماندهی قایق‌های تفریحی و کار امداد و نجات در رودخانه کارون به عهده شهرداری، هلال احمر، سازمان گردشگری و دیگر ارگان‌هاست. در این راستا بندرخرمشهر با هشدارهای ایمنی و زیست محیطی لازم در قالب بروشور و نصب بنر، اطلاع رسانی لازم را به عموم مردم انجام می‌دهد و جلیقه نجات به مقدار لازم خریداری و به منظور استفاده هموطنان به قایق رانان تحویل داده می‌شود.

شایان ذکر است آموزش قایقرانان و مجهز نمودن آنان به جلیقه نجات و هماهنگی با ارگان های ذیربط توسط بندرخرمشهر از مدت‌ها قبل آغاز شده و شناورهای ناجی ۴، سار ۲، قایق تندروی جستجو و نجات و قایق جی می نی  جهت امداد رسانی و نجات در اروند رود و رودخانه کارون در نظر گرفته شده‌اند.

خاطر نشان می‌سازد در سنوات گذشته تعدادی از هموطنان که در کارون دچار سانحه شدند توسط تیم جستجو و نجات بندرخرمشهر نجات یافتند. /

نظر شما