شناسهٔ خبر: 51809 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حق‌شناس مطرح کرد؛

وزارت تعاون مسئول رفع مشکلات مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است/ اتمام ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر

جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که رفع مشکلات مسکن‌مهر شهرهای زیر ۲۵هزار نفر که متولی آنها تعاونی‌ها هستند با وزارت تعاون است، اعلام کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر به مرحله نازک کاری رسیده‌ و حدود ۸ هزار واحد امسال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد حق‌شناس معاون مسکن شهری و مسکن‌مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر درباره آخرین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  گفت: در مجموع ۳۴۸ هزار واحد مسکونی در تعهد بنیاد مسکن بوده است که از این میزان، حدود ۷ هزار واحد در نیمه کار با بانک تسویه حساب کردند و این رقم از رقم کلی کسر شد و به میزان ۳۴۱ هزار واحد کاهش یافت.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از این تعداد، واحدهایی زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و فاقد متقاضی و همچنین واحدهایی که مشکلاتی را در زمینه متولیان که شامل تعاونی ها می شدند، داشتند نیز که رقمی در حدود ۱۲ هزار واحد بود نیز کسر شد.

وی افزود: از حدود ۱۲ هزار واحد کسر شده دارای مشکلات عدیده ذکر شده ۴ هزار واحد متعلق به تعاونی ها بودند و ۸ هزار واحد نیز واحدهای فاقد متقاضی و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی اعلام شدند که از کل میزان ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کسر شدند.

حق شناس تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تعاونی‌ها اجازه ورود قانونی ندارد و وزارت تعاون باید در این مورد پاسخگویی داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین گفت: در حال حاضر با کسر واحدهای دارای مشکل، ۳۲۰ هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده‌اند و حدود ۸ هزار واحد از کار باقی مانده است که در سال ۹۷ به اتمام خواهند رسید.

نظر شما