شناسهٔ خبر: 51991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیاهپور مطرح کرد؛

رتبه پنجم استان فارس در ترددهای نوروزی/ افزایش تردد در محورهای استان فارس/ ثبت ۶۴ هزار و ۳۰۰ تخلف در ایام طرح نوروزی

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به ثبت ۶۴ هزار و ۳۰۰ تخلف در ایام طرح نوروزی گفت: استان فارس در رتبه پنجم میزان ترددها قرار دارد و پنج درصد از کل ترددها در کشور را به خود اختصاص داده است.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات نوروزی این استان اظهار کرد: استان فارس در رتبه پنجم میزان ترددها قرار دارد و پنج درصد از کل ترددها در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از نظر متوسط تردد ساعتی استان فارس با تردد ساعتی ۴۸۸ خودرو در رتبه هفتم قراردارد، تصریح کرد: این میزان تردد از متوسط تردد کشور یعنی ۴۴۱ تردد در ساعت ۴۷ خودرو در ساعت بیشتر است.   

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: استان فارس در طرح نوروزی با تعداد یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودروی ورودی از نظر تعداد خودروهای ورودی به استان‌های کشور در رتبه هشتم قرار دارد، همچنین با تعداد یک میلیون و ۸۷۰ هزار خودرو خروجی نیز از نظر تعداد خودرو خروجی رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مقایسه ترددساعتی در ۳۰ محور پرتردد استان در نوروز ۹۷ و نوروز سال گذشته نشان می‌دهد که تقریبا در تمام محورها افزایش تردد داشتیم که محور شیراز– مرودشت و بالعکس با تردد یک‌هزار و ۸۰۳ و یک‌هزار و ۸۰۱ خودرو در ساعت بالاترین تردد در استان را به خود اختصاص داد.

سیاهپور بیان کرد: مقایسه تعداد ترددثبت شده در ۳۰ محور پرتردد استان در نوروز ۹۷ و سال گذشته حاکی از افزایش تردد در تمام محورها است که محور شیراز- مرودشت و بالعکس با تعداد ۹۰۷ هزار و ۹۰۵ هزار خودور بالاترین تعداد تردد در استان را داشته است.

وی اظهار کرد: مقایسه سرعت متوسط نیز در ۳۰ محور پرساعت استان در نوروز ۹۷ و سال گذشته، افزایش سرعت تقریبا در تمام محورها را نشان می دهد که بیشترین سرعت متوسط مربوط به محور کازرون- شیراز(محدوده دوراهی سیاخ) با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس درباره سرعت متوسط خودروها در محورهای این استان گفت: از نظر متوسط سرعت استان فارس با سرعت متوسط ۸۵ در رتبه هفتم قرار دارد که متوسط سرعت در کشور ۷۹ کیلومتر بر ساعت بوده و بازه سرعت متوسط بین ۷۰ تا ۹۱ کیلومتر بر ساعت در کل کشور است.

وی اظهار کرد: استان فارس از نظر سرعت غیرمجاز ثبت شده با سامانه تردد شمار با ۸ درصد سرعت غیرمجاز کل ترددها در کشور در رتبه چهارم قرار دارد، همچنین این استان از نظر سبقت غیرمجاز ثبت شده با سامانه تردد شمار با ۵۴ هزار مورد سبقت غیرمجاز از کل ترددها در رتبه پانزدهم قرار دارد.

سیاهپور افزود: از نظر فاصله غیرمجاز ثبت شده با سامانه تردد شمار، استان فارس با ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد فاصله غیرمجاز و ۲۳ درصد از کل تردد ها در رتبه ششم قرار دارد.

وی درباره تردد خودروهای سنگین در محورهای استان فارس گفت: مقایسه تعداد تردد خودرو سنگین ثبت شده در ۳۰ محور پرتردد استان در نوروز ۹۷ و ۹۶ نشان از افزایش تردد در تمام محورها دارد که محور شیراز- مرودشت و بالعکس نیز بالاترین تعداد تردد خودرو سنگین با ۱۰۲ هزار و ۷۷ هزار خودرو در استان را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با بیان اینکه متوسط سرعت خودروهای سنگین در طول اجرای طرح نوروزی در استان ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده، افزود: متوسط سرعت خودروهای سبک و تاکسی نیز در طول این طرح به ترتیب ۸۵ و ۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده، همچنین متوسط سرعت خودروهای ناوگان عمومی ۷۹ کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است.

وی با اشاره به ۶۴ هزار و ۳۰۰ تخلف ثبت شده در ایام طرح نوروزی گفت: در طول این مدت ۲۶ هزار و ۵۰۰ خودور با سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بوده اند که تخلف آنان ثبت شده و بالاترین سرعت خودرو ثبت شده مربوط به روز سوم فروردین با سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

سیاهپور یادآور شد: بیشترین پلاک های تردد کننده در استان به ترتیب از استانهای هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد، مازندران، اصفهان، بوشهر و تهران بوده است.

نظر شما