شناسهٔ خبر: 52088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

آزادسازی ۴۷۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان

رفع تصرف معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز از حریم ۴۷۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم گفت: سال گذشته از مجموع ۵۳۱ مورد تجاوز به حریم راه‌ها شامل آغاز ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نصب اتاقک‌های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه‌ها، حفاری‌های غیرمجاز عبور تأسیسات در حریم راه‌ها و غیره نسبت به جمع‌آوری، آزادسازی و رفع تجاوز ۴۷۶ مورد اقدام شده و دستور توقف کار بقیه موارد نیز انجام شده است.

وی افزود: این اداره کل در بحث حفظ و نگهداری حریم راه بسیار جدی عمل کرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز و متجاوز به حریم راه‌ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای شده‌اند، برخورد شده است.

پرورشی خرم با تأکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از عوامل ترافیک و ناامنی در جاده‌ها است، بیان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید را در سطح محورها به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نسبت به صدور مجوز تعداد ۱۲۲۳ مورد شامل ساخت و سازهای حاشیه راه‌ها، عبور تأسیسات از نوار کاربری و اعلام نظر لازمه در خصوص ساخت و سازهای حاشیه راه‌ها اقدام شده است.

معاون راهداری این اداره کل اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز هم عبور عابران پیاده را در جاده‌ها افزایش می‌دهد و هم موجب کم شدن عرض جاده می‌شود.

پرورشی خرم با بیان اینکه بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد بعد از محدوده یکصد متری از حریم راه‌ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند، یادآور شد: در سال ۹۶ مجوز ساخت ۱۲۲۳ مورد نیز در استان همدان صادر شده است.

این مسئول ابراز کرد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله یکصد متری از حریم راه‌ها فراهم شده است.

پرورشی خرم با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری حریم راه‌ها در استان گفت: توسعه و تعریض و بهسازی راه، امکان انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات ایمنی راه‌ها و تأمین ایمنی عبور و مرور از مهمترین دلایل تصویب قانون حریم راه‌ها است.

وی حفاظت و بازدید مستمر از حریم راه‌ها را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: در همین خصوص اکیپ گشت و نظارت در سطح استان فعالیت مستمر داشته و با هرگونه دخل و تصرف در حریم راه‌ها برخورد خواهد شد.

نظر شما