شناسهٔ خبر: 52137 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی یک سال گذشته انجام شد:

صادرات ۱.۴ میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر/ رونق صادرات غیرنفتی در بندر جاسک

بندر شهید باهنر مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی طی یک سال گذشته از طریق این بندر به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با تشریح کارنامه سال ۹۶ بندر شهید باهنر گفت: سال گذشته بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی از بندر شهید باهنر صادر شد که در همسنجی با سال پیش از آن، ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادر شده از بندر شهید باهنر را شامل محموله‌هایی همچون گوگرد، میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی و نمک عنوان کرد که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و آسیای شرقی صادر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از ۳۰ هزار TEU کانتینر طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تردد بیش از سه هزار فروند شناور برای تخلیه و بارگیری کالا در ۱۲ ماهه سال ۹۶ به بندر شهید باهنر بندرعباس و بنادر تابعه شرق استان به ثبت رسید.

محمدحسینی در پایان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر جاسک در شرق هرمزگان نیز در سال ۹۶ نسبت به سال پیش از آن به میزان ۶۶ درصد افزایش داشته است.

نظر شما