شناسهٔ خبر: 52213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات ساخت بیمارستان خیریه ۱۶۰ تختخوابی در مهرگان

مراسم مدیرکل راه و شهرسازی از واگذاری زمین جهت ساخت بیمارستان خیریه ۱۶۰‌ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی سجادیه در ناحیه شهری مهرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در مراسمی با حضور ایرج حریر چی قائم مقام وزیر بهداشت، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و موسوی موینی امام جمعه محمدیه، عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختحوابی تخصصی و فوق تخصصی سجادیه در ناحیه شهری مهرگان آغاز شد.

مسعود حق لطفی در این باره گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث می شود که با توجه به قوانین سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، مراحل واگذاری آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مساحت تقریبی زیربنای آن در حدود ۴۹ هزار متر مربع می باشد، افزود: افزایش خدمات روبنایی و بهبود کیفیت زندگی شهری از جمله مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد و این موضوع در مورد واگذاری اراضی دولتی در مسکن مهر نیز مد نظر می باشد.

حق لطفی تاکید کرد: با توجه به موقعیت قرارگیری ناحیه شهری مهرگان و نزدیک بودن بیمارستان سجادیه به آزادراه قزوین – کرج، این مرکز می تواند به شهرهای همجوار نیز خدمت رسانی کند.

براساس این گزارش و به نقل از خبرگزاری مهر، این بیمارستان جنرال است و دارای یک مرکز سوختگی با ظرفیت ۳۸ تخت بستری در سه سطح غیر حاد، بستری عفونی و بستری bicu  بخش جراحی حاد، بانک پوست و سلولهای بنیادین پوست و نیز آزمایشگاه است.

بدلیل پیچیدگی درمان بیماران سوختگی که نیاز به استقراریک تیم چند تخصصی برای درمان این بیماران و امکانات پیچیده تشخیصی است لذا امکانات این بیمارستان بیش از آنچه معمول است در نظر گرفته شده است.

همچنین به دلیل موقعیت قرار گیری این بیمارستان در کنار جاده اصلی و منطقه پر حادثه استان، پیش بینی امکاناتی فراتر از یک بخش اورژانس بیمارستان جنرال برای پاسخگویی به حوادث جاده ای و حوادث سوختگی در نظر گرفته شده است.

در سایت بیمارستان هلی پد و پارکینگ های آمبولانس برای اورژانس هوایی و زمینی به بیماران حادثه دیده پیش بینی شده است.

همچنین باغهای شفابخش با دید مناسب به بخشهای سوختگی در این مجموعه درمانی ساخته می شود.

به منظور حمایت از همراهان بیماران و خانواده آنها و پزشکان مقیم بخش هتلینگ، یک مسجد و امفی تئاتر برای کارهای فرهنگی، آموزشی و برگزاری سمینارهای تخصصی و علمی در نظر گرفته شده است.

همچنین ۹ هزار متر زمین در کنار این سایت برای طرح توسعه بیمارستان تخصیص یافته است.

نظر شما