شناسهٔ خبر: 5261 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

تقدیر از کارکنان ایثارگر، جانباز و خانواده شهدا وزارت راه و شهرسازی/ سیدعلایی: هر تسهیلاتی که بتوانیم در اختیار ایثارگران قرار می‌دهیم

تقدیر از کارکنان جانباز و ایثارگر معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و به منظور تجلیل از رشادت‌های کارکنان ایثارگر، جانباز و خانواده معظم شهدای این وزارتخانه، ضمن دیدار و دلجویی نزدیک در منزلشان، همچنین با اهدای لوح از رشادت و افتخار آفرینی آنان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید سعید سید علایی معاون وزیر راه و شهرسازی مصادف با پیام تاریخی حضرت امام (ره) در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ و تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی با حضور در منازل برخی از کارکنان ایثارگر، جانباز و خانواده معظم شهدای این وزارتخانه، ضمن دیدار و دلجویی از آنان با اهدای لوح از افتخار آفرینی و رشادت‌های آن بزرگ مردان تقدیر کرد. 

سید علایی طی این دیدار با اشاره به حضور ۱۴ هزار ایثارگر، جانباز و خانواده معظم شهدا در مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه در ستاد این وزارتخانه، اکنون حدود ۲۸۹ نفر مشغول به کار و فعالیت هستند که این موضوع جزو افتخارات ما محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه امسال در شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد تا در این روز خاص (۲۲ اسفند)، از ۱۴ نفر از کارکنان ایثارگر، جانباز و خانواده معظم شهدا تقدیر شود، افزود: ما نیز به همین منظور و به نشانه عرض ادب و خدا قوت به این عزیزان، به منازلشان رفتیم. 

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال همچنین این افتخار را داشتیم که در ستاد وزارتخانه، به دیدار ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهید در اتاق‌های کارشان برویم و از نزدیک، ضمن عرض ادب به آن‌ها یادآور شویم که ما همیشه و همه جا در فکرشان هستیم و خواهیم بود. 

سید علایی با بیان اینکه طی سال ۹۲ و ۹۳ مجموعه وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی مدیریت و برنامه‌ریزی توانست حدود ۳۰۰ نفر از فرزندان خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بالای ۲۵ درصد با رتبه علمی کار‌شناسی و بالا‌تر را جذب کند، افزود: اکنون این سهمیه تمام شده اما اگر سهمیه استخدام به این وزارتخانه داده شود، حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد سهمیه شامل فرزندان این عزیزان می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون جامع ایثارگران و قانون مدیریت خدمات کشوری، هر تسهیلاتی که بتوانیم در اختیار این عزیزان قرار می‌دهیم و در سال آینده نیز در خدمتشان خواهیم بود. 

به مناسب روز بزرگداشت شهید، مجید رستمی، جانباز و کارمند وزارت راه و شهرسازی به همراه همسر و دو فرزندش به نام‌های علیرضا و عرشیا، میزبان معاون وزیر راه و شهرسازی شدند. 

رستمی طی این دیدار، از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سید سعید سید علایی معاون توسعه و مدیریت منابع این وزارتخانه به دلیل حمایت‌های ویژه‌ از خانواده‌های جانباز و ایثارگر تشکر و قدردانی کرد. 

وی بخشی از خاطره مبارزاتش در هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: سال ۶۳ به عنوان فرمانده گردان در منطقه عین خوش وارد عملیات شدم و طی عملیات نصر، ترکش بمب به بدنم اصابت کرد. پس از انتقال به تهران و طی دوره نقاهت، مجدد به منطقه عملیاتی بازگشتم و این بار به عنوان مسئول منطقه خوزستان به انجام وظیفه پرداختم. 

رستمی با بیان اینکه پس از پایان جنگ نیز به شکل‌های مختلف با دشمنان نظام پیکار کرده و از سال ۷۶ به مجموعه وزارت راه و شهرسازی پیوسته است، تاکید کرد: رفتنم به عملیات به خاطر کشور و نظام بود. 

در پایان این دیدار، سید علایی به نمایندگی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی با اهدای لوح، از مجاهدت‌ها و افتخار آفرینی‌های اینجانباز کشورمان تشکر و قدردانی کرد. 

ابوالقاسم سلطانی، فرزند شهید و کارمند وزارت راه و شهرسازی به همراه همسر و فرزندش، یکی دیگر از افتخار آفرینان کشورمان بودند که میزبان معاون وزیر راه و شهرسازی شد.

سلطانی با بیان اینکه پدر وی، به عنوان راننده ماشین‌های سنگین و سبک در عملیات‌های جنگی حضور داشته، افزود: زمانی که پدرم شهید شد، من ۱۴ سال سن داشتم و پس از فوت مادرم، مسئولیت نگهداری پنج خواهر و برادرم را عهده دار شدم. 

وی گفت: پدرم در جزیره مجنون و طی عملیات راهسازی مجروح شد، به طوری که پس از جراحت و با وجود اینکه خودش خونریزی داشت، هفت نفر را به بیمارستان منتقل کرد و خودش به دلیل خونریزی زیاد شهید شد. آن هفت نفر زنده ماندند و این موضوع را برای ما روایت کردند. 

سلطانی به مسئولیت سنگین خانواده‌های شهدا در کشور به ویژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این افراد آبروی نظام هستند و باید در همه مسایل بیش از سایرین دقت کنند و کوشا باشند؛ چون وظیفه سنگینی دارند و به همین دلیل هم از آن‌ها توقع بیشتری انتظار می‌رود. 

در پایان این دیدار، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از مجموعه وزارتخانه ضمن ستایش دلیری و افتخار آفرینی آن شهید، همچنین با اهدای لوح از خانواده ایشان قدردانی کرد. 

گفتنی است ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۳ به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است. / 

نظر شما