شناسهٔ خبر: 5268 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمایت سازمان بنادر از ساخت شناورهای ناجی توسط صنایع داخلی کشور

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساخت شناورهای پیشرفته تجسس و نجات دریایی توسط صنایع توانمند داخلی و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، مطابق با آخرین استانداردها صورت می گیرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر، طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و رییس کمیسیون عمران مجلس، 2 فروند شناور جدید تجسس و نجات دریایی (ناجی) در جزیره کیش به بهره برداری رسید.

"محمد سعیدنژاد" در آیین بهره برداری از این دو شناور گفت: ساخت و بکارگیری شناورهای تجسس و نجات دریایی بر اساس دستورالعمل کنوانسیون بین المللی تجسس و نجات دریایی صورت می گیرد که ایران از سال 1373 هجری شمسی به عضویت آن درآمده است.

وی افزود: شناورهای جدید تجسس و نجات دریایی به امکانات و تجهیزات پیشرفته امداد و پزشکی، مخابرات و اطفاء حریق مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی مجهز هستند.

به گفته سعیدنژاد، این شناورها در صورت واژگونی از قابلیت برگشت به حالت اولیه برخوردار می باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از ساخت 4 فروند شناور تجسس و نجات دریایی در شیپ یارد شرکت بوت سرویس ایران در جزیره کیش خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت شناورهای پیشرفته تجسس و نجات دریایی توسط صنایع توانمند داخلی و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، مطابق با آخرین استانداردها صورت می گیرد.

گفتنی است، شناورهای ناجی 17 و 18 با قابلیت امداد رسانی در شرایط طوفانی، با سرعت 45 گره دریایی( 82 کیلومتر بر ساعت) طی مدت 18 ماه ساخته شده اند. قدرت مانور بالا، امداد رسانی در شب، دارا بودن تجهیزات نجات دریایی، پزشکی و اطفاء حریق این شناورها در نوع خود در منطقه بی نظیر است.

لازم به ذکر است، این شناورها با 2 موتور به قدرت 1080 و 2160 KW، دارای 19.5 متر طول، 5.1 متر عرض و 1.25 متر آبخور هستند.

یادآور می شود، در مراسم بهره برداری و به آب اندازی دو فروند شناور جدید ناجی در جزیره کیش، علاوه بر "محمد سعید نژاد" مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، "سید مهدی هاشمی" رییس کمیسیون عمران مجلس، "هادی حق شناس" معاون امور دریایی سازمان بنادر و " ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حضور داشتند.

نظر شما