شناسهٔ خبر: 52725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار گلستان مطرح کرد:

ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده و تاریخی

نشست استاندار گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد بسترهای لازم و پیشنهاد بسته‌های حمایتی، سرمایه‌گذاران را برای حضور در این مناطق ترغیب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، سید مناف هاشمی در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور مهندس شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، مهندس غراوی معاون امور عمرانی، مهندس محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان و دیگر مدیران عضو ستاد در روز شنبه ۹۷/۲/۸ برگزار شد، تصریح کرد: گلستان تاکنون از ظرفیت‌های ستاد بازآفرینی آن‌گونه که باید و شاید استفاده نکرده و آمارها نشان می‌دهد به جز اندکی در گرگان و گنبد اقدامات خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: باید با انگیزه و اراده کامل و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دبیرخانه و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد تلاش کنیم جایگاه استان را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: با فعال شدن چرخه اقتصادی در بافت و با منابع خوبی که دولت در این بخش ارائه می‌دهد زمینه اشتغال و کاهش آسیب فراهم می‌شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید خواسته‌های استان به درستی به دولت منتقل شود، گفت: گلستان حضور اتباع خارجی را در خود می‌بیند و انتظار می‌رود دولت حمایت‌های لازم از استان را به جهت حضور آنان از استان داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: ۹۰۰ هکتار در گرگان، ۶۰۰ هکتار در گنبد و در باقی شهرهای استان بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های نامطلوب وجود دارد که تنها در گرگان طی ۴ – ۵ سال گذشته ۵ هکتار از این بافت‌ها احیا شده و این رقم بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی برای استان جذب شده است، افزود: انتظار می‌رود این رقم امسال با هزار درصد رشد به بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ابتدای امسال‌ باید ۳۰ درصد تخصیص اعتبارات دستگاه‌های متولی در این بخش هزینه شود که باید مورد توجه دستگاه‌ها و مدیران قرار بگیرد.

استاندار گلستان عنوان کرد: باید تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که استان در این مقطع کنونی بتواند از ظرفیت دستور رئیس‌جمهور در خصوص بازآفرینی شهری بهره بیشتری ببرد.

هاشمی ادامه داد: در این کار می‌توان حتی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارج از استان هم استفاده کرد و در این زمینه هر حمایتی لازم باشد از سرمایه‌گذاران به عمل می‌آوریم.

همچنین در این جلسه نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شناسایی بیش از ۶۰ سکونتگاه غیررسمی در استان گفت: میانگین حاشیه‌نشینی در کشور ۱۱.۸ درصد بوده اما در استان گلستان این میزان ۱۷ درصد است.

شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس و عضو شورای عالی معماری و شهرسازی تصریح کرد: توجه به منظر شهری بسیار پراهمیت است و حضور بخش خصوصی می‌تواند به بهبود کیفیت ساخت و سازها و زیبایی شهری کمک کند.

محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در این جلسه گزارش مبسوطی از عملکرد ستاد در سال ۹۶ ارائه نمود.

گفتنی است در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان و شهرداران گرگان و گنبد از اقدامات انجام شده در این حوزه گزارش ارائه دادند.

نظر شما