شناسهٔ خبر: 52906 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

رفع گلوگاه ترافیکی غرب تهران با افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهر قدس-فتح/ ساخت ۹۲۰ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۷/ تلاش برای پرداخت عمده مطالبات پیمانکاران

تائید صورت‌های مالی طرح تملك دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان راهداری در سال ۹۵، هرمزگان یکی از قطب های مهم حمل و نقلی در كشور است، از گلوگاه‌های نوسازی ناوگان باری جاده‌ای تا موانع سرمایه‌گذاری بازار مسکن در زمان رکود، بهره برداری بیش از ۱۶۷۹ کیلومتر انواع راه‌ها در سال ۹۶

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

رفع گلوگاه ترافیکی غرب تهران با افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهر قدس – فتح

عباس آخوندی در حاشیه افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهر قدس – فتح در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت قائم (عج) اظهار داشت: این پروژه یک پل چهارطبقه در غرب استان تهران و متصل کننده شهر قدس به تهران و کرج است.

وی افزود: اینجا یکی از گلوگاه‌های ترافیکی استان تهران بود که با افتتاح این پل مرتفع شد و مردم می‌توانند از آسایش در این تردد بهره‌مند شوند.

تلاش برای پرداخت عمده مطالبات پیمانکاران در سه ماهه اول سال جاری

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای یكی از سیاست‌های سازمان را پرداخت به موقع پیمانكاران و مشاوران و بخش خصوصی طرف قرارداد قلمداد كرد و خاطرنشان كرد: تلاش خواهد شد تا سه ماهه سوم سال‌جاری بخش اعظم مطالبات پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ایمنی راهها را از مهمترین برنامه‌های سازمان دانست و گفت: در برخی از آزادراهها و بزرگراه‌های كشور تعداد تصادفات و تلفات قابل تأمل است لذا باید وضع موجود را بازنگری كرد و به لحاظ كیفی تغییر اساسی در آنها ایجاد كرد.

ساخت ۹۲۰ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: سال گذشته ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۲۰ کیلومتر راه اصلی در کشور زیر بار ترافیک رفت و امسال هم برای بهره برداری از ۹۲۰ کیلومتر دیگر برنامه ریزی شده است.

وی به ساخت آزاد راه هم اشاره کرد و افزود: در این حوزه مشغول احداث حدود یک هزار و ۱۷۰ کیلومتر راه هستیم که ۵۰ درصد آزادراه های موجود در کشور را شامل می شود.

ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشریح نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدید‌ها در حوزه ترانزیت پرداخت و گفت: راهکار اصلی برای فراهم کردن زمینه رشد و ارتقا جایگاه ترانزیت کشور، تغییر دیدگاه‌ رشد اقتصادی بر اساس نقش و تاثیر حمل‌ونقل بین‌المللی است.

رضا نفیسی نرخ پایین سوخت را یکی از موانع توسعه ترانزیت در کشور خواند و گفت: با توجه به نرخ ۵.۱ لیر برای هر لیتر گازوئیل در ترکیه که حدود ۱۰ برابر نرخ این ماده سوختی در ایران است، گازوئیل حکم سوخت مجانی برای کامیون‌های خارجی را دارد و مسئله سوخت همواره در مذاکرات دوجانبه به‌عنوان یکی از موارد، موردبحث قرار دارد.

تائید صورت‌های مالی طرح تملك دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان راهداری در سال ۹۵

صحت صورت‌های مالی طرح تملك دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به سال ۹۵ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جلسه مجمع عمومی این سازمان در حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تایید شد.

سلامی با بیان اینكه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جزء شركت‌های موفق مجموعه وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌گردد، خاطرنشان كرد: اقدامات و فعالیت‌های تخصصی و زیربنایی در این سازمان از جمله اقدامات مربوط به حوزه راهداری و ایمنی راه‌ها كه از وظایف مهم و با اولویت‌ می‌باشد، در دست اقدام است كه نیازمند تامین نیروی انسانی مورد نیاز و اعتبارات مالی مورد نیاز است كه موارد از سوی مجمع عمومی سازمان هم مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

هرمزگان یکی از قطب های مهم حمل و نقلی در كشور است 

فرامرز مداح گفت: هدف بازدید از اداره کل بنادر و دريانوردي و اداره كل  گمرک رسيدن به اطلاعات و نظرات بین این سه دستگاه جهت ارتباط مستقیم و اطلاعات واحد و جامع  جهت تسهيل در امور ناوگان حمل و نقلي مي باشد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: استان هرمزگان یکی از قطب های مهم حمل و نقلی در كشور است که ۷ تا ۸ درصد راه استان را به خود اختصاص داده است و ۱۳ پاسگاه در محور هاي مواصلاتي در اين استان قرار دارد که در کل کشور جهت ارتقاء ایمنی حمل و نقل و تسریع در عبور و مرور ۵۴ دستگاه its  راه اندازی شده است که بالغ بر ۱۳ دستگاه آن در استان هرمزگان دردست راه اندازی است. استان هرمزگان با داشتن  بندر شهید رجایی و باهنر مهمترین قطب ترانزيت واردات در کشور هستند که با سه و نیم میلیون تن در سال ۹۶ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است كه باعث درآمد خوب و مطلوبي در کشور است.

بهره برداری بیش از ۱۶۷۹ کیلومتر انواع راه‌ها در سال ۹۶

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین در این جلسه اهداف و عملکرد‌ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ را بررسی کرد و اظهار داشت: در مجموع ۱۶۷۹ کیلومتر انواع راه‌ طی سال گذشته در کشور احداث شده است که از این میزان ۵۱۰ کیلومتر راه‌اهن، ۱۴۹ کیلومتر آزادراه، ۷۶۰ کیلومتر بزرگراه و  راه اصلی و ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی است.  

خادمی اعتبارات مصوب سال ۱۳۹۶ را ۴۱ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت:  از این میزان تنها ۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال تخصیص نقدی بوده است و بخش‌های دیگر از محل اسناد خزانه، اوراق مشارکت اسلامی و سایر منابع تامین شده است که در مجموع ۴۰ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

از گلوگاه‌های نوسازی ناوگان باری جاده‌ای تا موانع سرمایه‌گذاری بازار مسکن در زمان رکود

دومین پانل نشست هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با تشکل‌های حرفه‌ای به ریاست معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در ابتدا بحث نوسازی ناوگان باری جاده‌ای کشور مطرح و مشکلات موجود در فراینده نوسازی همچون قیمت بالای ناوگان داخلی نسبت به ناوگان خارجی با احتساب نرخ روز دلار و بالا بودن عوارض گمرکی برای واردات آن تشریح شد، همچنین مدل نوسازی ناوگان باری ترکیه و چگونگی تسخیر بار منطقه و اروپا به‌طور خلاصه بیان شد.

در ادامه عدم افزایش نرخ کرایه حمل‌ بار جاده‌ای از سال ۹۳ تاکنون در برابر افزایش نرخ عوارض جاده‌ای. بیمه شخص ثالث و سایر موارد مطرح شد و پیشنهاد تعیین شاخص تن کیلومتر برای محاسبه نرخ کرایه حمل و حذف الگوی تعیین توافقی کرایه حمل، احتساب سن بازنشستگی رانندگان بر مبنای قوانین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش حقوق بازنشستگی آن‌ها مطرح شد.

 

نظر شما