شناسهٔ خبر: 53049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خبر داد:

صدور نخستین سند حریم دریا

محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: نخستین سند حریم دریا در مازندران به مساحت بیش از۳۵ هکتار در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نور صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد حسن بهادر در آمل با اشاره به اینکه این اسناد تحویل نماینده دولت و اداره کل منابع طبیعی مازندران شد افزود: بیش از ۹۰۰ هکتار حریم دریا و اراضی مستحدثه ساحلی در مازندران وجود دارد و صدور سند حریم دریا به منظور صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از پدیده شوم و مذموم زمین خواری، مستند سازی می شود.

وی، با اشاره به جانمایی هفت هزار و ۴۰۱ هکتار از حریم رودخانه ها در بانک کاداستر خاطرنشان کرد: در ۲سال گذشته ۳۲۴ هزار هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی در بانک کاداستر تثبیت شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه نقشه حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از منابع طبیعی استان جانمایی شد، مستند سازی منابع طبیعی شامل جنگلها و مراتع ، حریم سواحل و رودخانه ها علاوه بر جلوگیری از زمین خواری موجب اقدامات حقوقی مناسب در جهت جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز می شود.

بهادر تصریح کرد: این آمادگی در همه واحدهای ثبتی استان وجود دارد و چنانچه اراده متولیان برای تثبیت وجانمایی زمین های مرتعی مازندران باشد، اداره کل ثبت اسناد واملاک بر صدور هرچه سریعتر مالکیت آنها اقدام خواهد کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تصریح کرد:روند حذف وتعویض سندهای منگوله دار و دفترچه ای قديمی وجایگزین کردن سندهای مالکیت تک برگی کاداستری درسال جاری دراین استان یک الزام جدی برای ادارات ثبت اسناد شهرستانهای مازندران شده است.

به گفته بهادر  صدور سند مالكيت كاداستری در قالب طرح کاداستر و به دليل بالابودن ضريب امنيت اين سيستم و سرعت در پاسخگويي به مراجعان ثبتی درکشور وبه خصوص درمازندران در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: کاداستر، سيستم مديريت الکترونيکي املاک است که با مکانيزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوين هدايت می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه تاکنون ۴۸۵هزار و ۷۲۹ فقره سند تک برگ کاداستری در این استان صادر شده است، گفت: هم اکنون ۲۴ واحد ثبتی در شهرستانهای مازندران به صورت ویژه برای تعویض سندهای قدیمی وصدور سندهای مالکیت جدید تک برگی آمادگی کامل دارند.

نظر شما