شناسهٔ خبر: 53113 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

رونق بهاری تجارت دریایی کالا در بندر شهید رجایی/ رشد ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی/ ترانزیت نفتی ۱۰۰درصد افزایش یافت

بندر لنگه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش ۵ درصدی حجم جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور طی نخستین ماه فصل بهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفيفي پور" با ارایه گزارشی از عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۷ که بنام "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۵۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵ درصدی داشته است .

وی افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته در این بندر با رقم ۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۸۹ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۳۶۱ تن فرآورده های نفتی با افزيش ۱۷ درصدي تخلیه و بارگیری شد.

رونق ۱۵درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۲ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۸۹۴ تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

واردات غیرنفتی ۲۰ درصد کاهش یافت

عفیفی پور حجم واردات  غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور را ۶۶۴ هزار و ۲۲۷ تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بيش از ۴۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۲۴۲ هزار و ۵۲۱ تن کالای غیرنفتی  از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر طی فروردین ماه سال جاری  سخن به میان آورد .

ترانزيت نفتي ۱۰۰ درصد افزايش يافت

وی در بخش ديگري از سخنان خود افزوداز ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۱۴ هزار و ۳۵۸ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شده که  این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی داشته است. طی این مدت  یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۱۰ تن کالای نفتی کابوتاژ و ۱۷۸ هزار و ۳۳۷ تن کالای نفتی نیز وارد بندر شده است. ترانزیت نفتی در فروردین ماه سال جاری با میزان هزار و ۸۵۶ تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش  داشته است.

تخلیه و بارگیری ۱۷۲هزار TEU کانتینر

عفيفي پور از تخلیه و بارگیری ۱۷۲ هزار و ۶۸۸ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور خبر داد.

پهلوگیری ۳۳۲ کشتی در دروازه طلایی

این مقام مسؤول در پایان به رشد ۱۲ درصدی پهلوگیری انواع شناور طی ماه نخست سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۳۲ فروند شناوری که به این بندر تردد داشته است، ۲۹۰ فروند، بالاي هزار تن و ۴۲ فروند نيز زير هزار تن وزن داشته است.

نظر شما