شناسهٔ خبر: 5347 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ساختمان جدید سازمان امور مالیاتی افتتاح شد

ساختمان امور مالیاتی صبح امروز. ساختمان جدید سازمان امور مالیاتی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ساختمان جدید سازمان امور مالیاتی با حضور محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی و علی عسگری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور صبح امروز یکشنبه ۲۴ اسفند افتتاح شد.

ساختمان امور مالیاتی تهران با متراژ ۸۰۶۱ مترمربع در ۱۳ طبقه شامل ۹ طبقه به علاوه چهار طبقه پارکینگ با اعتباری بالغ ۸۶۰۰۰ میلیون ریال توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی احداث شد.

در آیین افتتاح این ساختمان علی عسگری طی سخنانی با بیان اینکه سازه این ساختمان به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان خریداری شد درباره کارکرد ساختمان جدید سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: با افتتاح این ساختمان یک اداره کل جدید به نام اداره کل حسابرسی ویژه برای رسیدگی به پرونده شرکت‌های هلدینگ راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره تعداد ساختمان‌های سازمان امور مالیاتی در تهران توضیح داد: ۴۲ ساختمان داریم که با این افتتاح، تعداد ساختمان‌ها به ۴۳ مورد افزایش یافت اما درصدد هستیم ساختمان‌های بیشتری برای پاسخگویی در مناطق مختلف استان تهران خریداری کنیم. بر این اساس نزدیک به ۴۰ ساختمان خریداری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای خریداری ۳۰ تا ۴۰ ساختمان دیگر هم انجام شده است. 

عسگری درباره تعداد نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی ۲۲ هزار نیروی انسانی دارد و مجوز استخدام ۱۲ هزار نیروی دیگر هم دریافت شده است.

فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این مراسم با بیان اینکه پروژه ساختمان امور مالیاتی در مرحله ایجاد اسکلت خریداری شد ادامه داد: هر چند این پروژه هشت ماه وقفه داشت اما سال گذشته و امسال ساخت و ساز آن به طور جد پیگیری شد.

وی درباره وضعیت ساختمان‌های دولتی در کشور گفت: اکثر ساختمان‌های دولتی کیفیت خوبی ندارد و در مقابل زلزله مقاوم نیستند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، علیرغم تنگناهای اقتصادی ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان تهران در دست ساخت داریم.

واحدی تاکید کرد: اگر پروژه جدیدی تعریف نکنیم و به تکمیل همین پروژه‌های در حال اجرا بپردازیم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این ساختمان‌ها نیاز داریم./

نظر شما