به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیباله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست هماندیشی روابط عمومیهای شهرهای جدید کشور نوع فعالیت شهرهای جدید در این حوزه را با سایر بخشها و حوزههای وزارت راه و شهرسازی متفاوت دانست و گفت: شرکت عمران شهرهای جدید یک مجموعه توسعهای بوده و در ازای تحویل یک منطقه بدون اجرای هیچ گونه پروژه عمرانی یک منطقه سکونتگاهی را تحویل میدهد.
طاهرخانی در این راستا نقش روابط عمومیها را در این حوزه بسیار برجسته و مهم تلقی کرد و افزود: قطعا روابط عمومیها در نهادینه کردن و معرفی فرصتها و تصویر مناسب از شهرهای جدید بسیار نقش حیاتی دارند که قطعا در صورت ارائه عملکرد خوب میتواند تا حد زیادی کار مدیران اجرایی را تسهیل کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه روابط عمومیها نباید حوزه کاری خود را به فضای داخلی شرکت محدود کنند گفت: قطعا این حوزه باید دیدی شهری داشته و رویدادهای مثبت درون شهر را منعکس کنند گفت: این اقدام میتواند زمینهساز موضوعات و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی خوبی در شهرهای جدید باشد.
طاهرخانی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه نبود باکس اجتماعی در شهرهای جدید در شرایط فعلی مسئولیت روابط عمومیها را دوچندان میکند گفت: این حوزه باید جو شهرهای جدید را مدیریت کرده و وجه مهم و استراژیک خود را حفظ میکنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه روابط عمومیها میتوانند از طریق ایجاد سایتها و کانالها ارتباط خود با مشتریها و شهروندان را تسهیل بخشند گفت: به اعتقاد من حاصل کار مدیران که برآیند فعالیت در شهرها را مثبت میکند و باید از طریق روابط عمومیها به خوبی منعکس شود.
وی در ادامه مخاطب اصلی روابط عمومیها را شهروندان شهرهای جدید دانست و گفت: این حوزه باید با انعکاس فعالیتهای متنوع و مثبت در سطح شهرها جو را مثبت تر کرده و از رویکردهای صرفا منفعلانه خارج شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی انتشار اخبار یک رویداد فرهنگی و ایجاد خدمات روبنایی و زیربنایی قطعا میتواند اثری مثبت و بسیار مؤثر بر روی شهروندان یک شهر بگذارد گفت: پیگیری انعکاس اخبار انجام پروژههای شاخص و استخراج و ابلاغ آنها در سطح شهر نیز وجه عمومی و اجتماعی بسیار قوی داشته که باید از سوی روابط عمومیهای شهرهای جدید انجام شود./
نظر شما