شناسهٔ خبر: 53630 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی سفر راستاد به بندر امام خمینی مطرح شد:

برخورداری بندر امام خمینی از مزیت‌های غیرقابل رقابت و منحصر به فرد

نشست مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه برنامه‌های سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) طی دیدار با اعضای شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با دستاوردهای کارشناسان این اداره کل در حوزه‌های فاوا، عملیاتی و فنی آشنا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در این نشست چند تن از کارشناسان این اداره کل، طی مباحث جداگانه‌ای به طرح موضوعات متنوع کارشناسی و اقدامات انجام شده در این خصوص در مجتمع بندری امام خمینی (ره) پرداختند.

هوشمندسازی در بنادر و مزایای بهره‌گیری از این فن‌آوری و توانمندی و اقدامات صورت گرفته در این مجتمع بندری از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

طرح امکان‌سنجی حذف پایلوت در آبراه خورموسی مبحث دیگری بود که توسط یکی دیگر از کارشناسان این اداره کل مطرح شد که مزایا و مهم‌ترین نتایج حاصل از آن با هدف کاهش هزینه‌ها و ارتقا ایمنی ضمن بررسی جوانب مختلف حقوقی و فنی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

طرح شناسایی عوامل مؤثر بر استرس شغلی کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عنوان مبحث بعدی بود که طی این نشست مطرح شد که هدف از آن شناسایی وضعیت سلامت روان کارکنان و دستیابی به اطلاعات علمی جهت برنامه‌ریزی بود.

سامانه پایش عملیات بندری در فرآیند حمل‌ونقل داخلی در خصوص کالاهای اساسی (غلات) در منطقه ویژه اقتصادی  بندر امام خمینی (ره)، اهداف و مزایای آن، مبحث دیگری بود که توسط یکی از کارشناسان معاونت امور بندری مطرح و بر لزوم اجرای این مبحث جهت بهره‌گیری از مزایای آن تأکید شد.

مدیریت دارایی‌های فیزیکی مبحث کارشناسی بعدی بود که در جلسه شورای اداری  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با حضور مهندس راستاد توسط کارشناس معاونت فنی و نگهداری این اداره کل مطرح شد.

رهنمودهای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع اعضای شورای اداری بنادر خوزستان

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع اعضای شورای اداری بیان کرد: من به خودم بابت داشتن همکارانی که علاوه بر دغدغه‌های جاری، با ایده‌های خلاقانه به دنبال طرح‌های نو می‌روند و با تعصب نسبت به سازمان خود می‌اندیشند، تبریک می‌گویم. ارائه‌های مطرح شده در این نشست به ویژه درخواست‌های کارشناسان برای پایلوت شدن بندر امام خمینی (ره) در سطح بنادر را قابل‌تقدیر می‌دانم.

علاقه و همتی که در بین کارکنان این اداره کل و بخش خصوصی فعال در بندر امام خمینی (ره)، برای مکانیزه سازی و ایجاد ارزش‌افزوده انجام می‌شود، بسیار ارزشمند است. خروجی و راه‌حل‌های به دست آمده در طرح‌های تحقیقاتی در زمینه صیانت از سرمایه انسانی سازمان، باید موردتوجه قرار بگیرد. دستاوردهای بسیار خوبی در بندر امام خمینی (ره) حاصل شده که می‌تواند برای دیگر بنادر نیز مفید واقع شود و در این زمینه تبادل تجارب صورت بگیرد.

راستاد در ادامه افزود: برای ارتقای کیفیت خدمات در بنادر، باید نرخ‌های عملیاتی افزایش یابد و این امر مستلزم پایش مکرر است. برگزاری موفقیت‌آمیز مناقصه پایانه کانتینری در بندر امام خمینی (ره) از اقدامات شایسته‌ای بود که اخیراً صورت گرفت. کیفیت صادرات مواد معدنی نیاز به توجه جدی دارد و می‌باید دنبال در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارتقا عملکرد صادرات مواد معدنی اقدام بشود. چیدمان روبناها و زون‌های بندری در این مجتمع بزرگ بندری به مهندسی مجدد نیاز دارد. برای بهبود نرخ عملیاتی باید به سمت اصلاح روبناهای بندری و زون مختلف آن حرکت کرد.

وی با اشاره به نتایج مباحث جلسهٔ مشترک با شورای معاونین این اداره کل عنوان کرد: لایروبی آبراه خورموسی، استمرار خارج‌سازی مغروقه ها و ارتقای کیفیت علائم راهنمایی از فرآیندهای ضروری است که می‌باید برای ارتقای کیفیت خدمات دریایی دنبال شود. همه آحاد فعال در حوزه مدیریت سواحل را باید نسبت به مقررات و الزامات مدیریت سواحل و نقش و جایگاه کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی  آگاه کرد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ابراز خرسندی از تکاپو و پویایی نیروهای کارشناسی این مجتمع بزرگ بندری بیان کرد: بندر امام خمینی (ره) بارها ثابت کرده از مزیت‌های غیرقابل رقابتی نسبت به دیگر بنادر کشور برخوردار است، هم‌جواری صنعت و بازرگانی و نقش محوری در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی موجب شده این بندر از جایگاه بسیار مهم و متفاوتی نسبت به بنادر کشور برخوردار باشد.

گفت و شنود با اعضای شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و بررسی مشکلات و مسائل مطرح شده توسط آنان از دیگر بخش‌هایی بود که مهندس راستاد در بخش پایانی نشست  شورای این اداره کل به آن پرداخته و رهنمودهایی را به منظور بررسی بیشتر موارد مطروحه و رفع آن در ستاد بیان کرد.

نظر شما