شناسهٔ خبر: 53674 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

تاثیر مثبت توسعه ریلی بر جذب بازارهای خارجی

قطار باربری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اتصال به شبکه های ریلی بین المللی برای جذب بازارهای خارجی و کاهش سهم جابه جایی بار و مسافر از جاده به ریل مزایای اقتصادی بسیاری به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، حمید بنایی با تاکید بر ضرورت تکمیل شبکه ریلی در کشور، گفت: بسیاری از اتصالات در حوزه شبکه ریلی هنوز انجام نشده در حالی که در صورت تکمیل عواید بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاخیر در تکمیل پروژه های ریلی به صلاح نیست، افزود: این موضوع که با تعلل در تکمیل پروژه های ریلی ظرف ۱۰ سال باید منتظر مستهلک شدن آن ها باشیم صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بازدید از راه‌آهن سرخس-چابهار و بررسی کارشناسانه ابعاد این پروژه می تواند در تکمیل هر چه سریع تر آن موثر باشد، تصریح کرد: آماده بودن زیرساخت های شبکه ریلی می تواند بازدهی بالایی از حیث اقتصادی برای کشور داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اولویت بندی پروژه های عمرانی از سوی دولت از هدر رفت منابع جلوگیری می کند، گفت: اتصال به شبکه های ریلی بین المللی برای جذب بازارهای خارجی و کاهش سهم جابه جایی بار و مسافر از جاده به ریل می تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای ما به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در افتتاح هر پروژه عمرانی باید به ارزشمندی طرح و فواید آن از حیث کارشناسی توجه شود، افزود: توجه به مزیت ها مهم ترین اصلی است که می تواند صرفه اقتصادی طرح ها و اولویت های آن را مشخص کند.

بنایی با بیان اینکه شبکه های ریلی نیمه کاره رها شده نیازمند تزریق بودجه کارآمد هستند، تصریح کرد: اینکه پروژه ای با نبود منابع کافی درگیر زمان بر شدن تکمیل شود به طور حتم عواید اقتصادی آن را منفی می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به پروژه راه آهن مشهد زاهدان، گفت: این پروژه می تواند در حوزه زیرساخت های شرق کشور و اشتغال پایدار و همچنین ماندگاری مردم در آن منطقه بسیار کار ساز باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس آماده ارایه پیشنهادات فنی به شرکت راه آهن کشور در خصوص تکمیل شبکه های ریلی حایز اهمین است تا به این ترتیب تزریق بودجه به نسبت اولویت طرح ها صورت بگیرد.

نظر شما