شناسهٔ خبر: 54065 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از وضعیت آب و هوا:

افت نسبی دما در استان‌های شمالی کشور/ رگباران باران همراه با گرد و خاک در شرق و جنوب/ افزایش ابر همراه با رگبار باران طی سه روز آینده در اکثر استان‌ها

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، این انتظار وجود دارد که در سه روز آینده و به خصوص در بعدازظهرها شاهد افزایش ابر باشیم که این پدیده می تواند همراه با رگبار باران باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی و خروجی مدل‌ها، این انتظار وجود دارد که در سه روز آینده و به خصوص در بعدازظهرها شاهد افزایش ابر باشیم که این پدیده می تواند همراه با رگبار باران باشد.

این موضوع برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود که گاها رگبارها همراه با رعد و برق و وزش شدید بادهای موقتی خواهد بود.

امروز سه شنبه هم طبق پیش‌بینی‌های این چند روز با بررسی خروجی مدل‌ها با حرکت جریانات شمالی و با شمالی شدن آن روی دریای خزر کاهش نسبی دما را شاهد هستیم که بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را در سواحل شمالی استان گیلان، گلستان و مازندران پیش بینی ‌می‌شود و در ادامه  برای شرق و جنوب شرق هم ممکن است این مساله سبب خیزش گرد و خاک شود.

در همین خصوص و براساس بررسی‌ها مدل‌ها امروز و فردا روی استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، البرز، قزوین، مرکزی و همچنین ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابرها بیش از دیگر مناطق باشد که این وزش باد شدید همراه با باران و رعد و برق و حتی گاها تگرگ در مناطق مستعد باشد.

در دیگر مناطق کشور به ویژه ارتفاعات زاگرس مرکزی و در استان‌های ایلام، کرمان، کردستان، لرستان، غرب اصفهان، شمال و شرق فارس و در زاگرس جنوبی در استان کرمان هم بارش‌های باران به صورت پراکنده پیش‌بینی شده است که گاها ممکن است همراه با وزش باد و افزایش ابر باشد.

برای پنجشنبه بارش‌های پراکنده در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، البرز، قم، همدان، قزوین، مناطقی از اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

در تهران هم این انتظار وجود دارد که امروز و فردا بعدازظهرها احتمال افزایش ابر وجود داشته باشد و بعضا بارش رگباری باران برای دامنه‌های شمالی استان همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طبق محاسبات صورت گرفته پیشینه امروز تهران ۳۳ و فردا ۳۲ درجه خواهد بود و کمینه دما فردا صبح در مهرآباد ۱۹ ودر شمیرانات ۱۷ درجه است.

نظر شما