شناسهٔ خبر: 54159 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که کذشت:

حمایت تمام قد وزارت راه و شهرسازی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای/  افزودن ۱۰۰ پروژه راهسازی به فعالیت‌های شرکت ساخت

گزارش آخر هفته  نتيجه ۴ جلسه نمایندگان صنوف کامیون‌داران با آخوندی؛ پایان اعتصاب کامیون‌داران، اعمال افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل جاده‌ای در اکثر استان‌ها، برائت از هرگونه رفتار ساختارشکنانه و تجدید میثاق رانندگان کامیون با نظام و رهبری، رانندگان کامیون طبق روال قبل اقدام کنند، تاکید بر تعامل خوب سازمان راهداری با تشکل‌های رانندگان، توضیح درباره عوارض آزادراه تهران- پردیس سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین  حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

حمایت تمام قد وزارت راه و شهرسازی از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان رانندگان بخش حمل‌ونقل بار و مسافر جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) پیرامون مسائل و مشکلات آن‌ها به بحث و گفتگو پرداخت و پس از استماع نقطه نظرات آن‌ها، راهکارها و دستورات لازم را اعلام کرد.

در پایان مقرر شد، افزایش نرخ ۲۰درصدی کرایه حمل در تمامی استان‌ها اعمال شود، ظرف ۱۰ روز کاری پیشنهاد‌های مبنای نرخ راهنما بر اساس تن کیلومتر از سوی نمایندگان به صورت مکتوب برای بررسی و کار کارشناسی در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد. همچنین سه نفر از هر یک از کانون‌های انجمن‌های رانندگان کشور، کامیونداران کشور و انجمن رانندگان مسافر کشور به عنوان اعضای کارگروه معرفی شوند.

 افزودن ۱۰۰ پروژه راهسازی به فعالیت‌های شرکت ساخت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن تکذیب هرگونه خبر در رابطه با کاهش اختیارات و یا متوقف شدن فعالیت‌های شرکت ساخت، گفت: در طول ماه‌های گذشته نه تنها مسئولیت‌ها و پروژه‌های شرکت ساخت کاهش نیافته، بلکه حدود ۱۰۰ پروژه راهسازی که تاکنون در اختیار وزارتخانه بوده به شرکت ساخت واگذار شده است.

خادمی با تکذیب هرگونه خبر در رابطه با کاهش اختیارات یا متوقف شدن فعالیت‌های شرکت ساخت، اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر تعداد زیادی پروژه زیربنایی در اختیار دارد که کار روی تمامی آنها ادامه خواهد داشت.

نتيجه ۴ جلسه نمایندگان صنوف کامیون‌داران با آخوندی؛ پایان اعتصاب کامیون‌داران

عبدالهاشم حسن نیا از اتمام اعتصاب رانندگان و کامیون داران خبر داد و گفت: کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور امروز اطلاعیه‌ای صادر کردند که در آن از رانندگان برای ادامه به کار دعوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی و نمایندگان صنف رانندگان در کمیسیون عمران مجلس جلسه‌ای برگزار شد که در این جلسه به پیگیری مطالبات رانندگان تاکید شد و نمایندگان این قشر هم پیگیری مطالبات در چارچوب تشکیل کارگروه و کمیته تخصص را پذیرفتند.

واردات لوازم یدکی در صورت اثبات احتکار فروشندگان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به نظر می‌رسد برخی فروشندگان صنف لوازم یدکی خودروهای سنگین از جمله لاستیک، اقدام به احتکار این اقلام کرده‌اند که اگر چنین موضوعی اثبات شود، سازمان راهداری با همکاری صنف رانندگان کامیون، اقدام به واردات لوازم یدکی خواهد کرد.

حسن‌نیا از دیگر درخواست‌های رانندگان کامیون را استفاده از روش تُن- کیلومتر در محاسبه کرایه حمل کالا عنوان و تصریح کرد: طراحی استفاده از این روش در دستور کار کمیته پیگیری مطالبات رانندگان کامیون است و به زودی نحوه محاسبه آن را به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ خواهیم کرد.

اعمال افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل جاده‌ای در اکثر استان‌ها

امانی با اشاره به این‌که مقرر بوده است از ابتدای ماه مبارک رمضان، افزایش نرخ کرایه به‌طور میانگین به میزان ۱۵ درصد و تا سقف ۲۰ درصد در خصوص رانندگان جاده‌ای کالا اعمال گردد، اظهار داشت: در حال حاضر افزایش نرخ کرایه در اکثر استان‌های کشور انجام‌شده و در شهرستان‌هایی که انجام ‌نشده، موَضوع به دلیل عدم توافق انجمن‌های صنفی مربوطه بوده و اجرای آن در شهرستان‌های مذکور به ابتدای تیرماه موکول شده است.

وی در خصوص کرایه حمل رانندگان اظهار داشت: میزان کرایه رانندگان موضوعی توافقی است که بر اساس توافق بین انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و انجمن صنفی رانندگان و همه‌ساله بر مبنای میزان تورم و اعلام بانک مرکزی تعیین می‌شود که البته این رقم طی سه سال گذشته افزایشی نداشته است و این امر البته و به‌طور یقین از همراهی رانندگان با سیاست‌های دولت حکایت دارد و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از مدتی قبل در این خصوص اقدامات مثبتی را آغاز كرده است.

برائت از هرگونه رفتار ساختارشکنانه و تجدید میثاق رانندگان کامیون با نظام و رهبری

گروهی از نمایندگان کانون ها و انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور با امضای نامه‌ای با آخرین تصمیمات گرفته شده در جلسه با وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار را اعلام کردند.

برای مشاهده متن این نامه که به امضای نمایندگان انجمن های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالاهای سراسر کشور رسیده است، اینجا کلیک کنید.

رانندگان کامیون طبق روال قبل اقدام کنند

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور در نامه‌ای ضمن توضیح مصوبات جلسه با وزیر راه و شهرسازی، خواهان پایان یافتن اعتصابات و تجمعات رانندگان در کشور شد.

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور به دنبال جلسه با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در نامه‌ای خطاب به نمایندگان انجمن‌های صمفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور، ضمن ارائه توضیحات درباره مصوبات این جلسه، خواستار پایان اعتصاب رانندگان در کشور شدند. برای مشاهده نامه اینجا کلیک کنید.

تاکید بر تعامل خوب سازمان راهداری با تشکل‌های رانندگان

مدیرکل دفتر حملونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با اشاره به تعامل خوب سازمان راهداری و تشکل‌های صنفی رانندگان گفت: اکنون با مازاد ناوگان حمل‌ونقل در کشور مواجه هستیم.

وی همچنین گفت: افزایش های غیر قابل توجیه در قیمت لوازم یدکی موجب شد خیلی از رانندگان در تامین قطعات ناوگان و امرار معاش دچار مشکل شوند.

توضیح درباره عوارض آزادراه تهران- پردیس

وزارت راه وشهرسازی در پاسخ به خبر مندرج در روزنامه فرهیختگان در خصوص مبلغ عوارض آزادراه تهران – پردیس اعلام کرد: بر اساس تعهدات قراردادی آزادراه تهران- پرديس و طرح تجاری پيوست آن می‌بايست سالانه به طور متوسط ۱۹ درصد رشد در درآمد آزادراه حاصل تا استهلاك سرمايه‌گذاری در بازه زمانی مندرج در قرارداد تحقق يابد.

 هرساله پس از بررسی گزارش‌های هزینه درآمد و درآمدها و میزان مانده سرمایه مستهلك نشده مندرج در صورت‌های مالی شرکت‌های آزادراه مورد تائید حسابرس مستقل، نرخ عوارض تعیین و با تصویب وزیر راه و شهرسازی به شرکت‌های آزادراه ابلاغ می‌شود.

نظر شما