شناسهٔ خبر: 54492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن لرستان خبر داد:

کاهش زمان سیر قطارها با بازسازی خطوط ریلی قارون بیشه لرستان

ریل گذاری مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: بازسازی خطوط ریلی ایستگاه قارون بیشه منجر به افزایش سرعت کاهش زمان سیر قطارها و افزایش چشمگیر ایمنی و همچنین کاهش سوانح و آلودگی صوتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، رحمت رحمت‌نژاد مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: عملیات بازسازی خطوط ریلی حدفاصل ایستگاه‌های قارون بیشه به طول ۱۷ کیلومتر و آخرین بلاک بازسازی نشده محور جنوب در ناحیه لرستان از پنجم خردادماه امسال آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی راه‌آهن لرستان این بلاک از شرایط سخت هندسی پیچیده برخوردار و فنی‌ترین بلاک ناحیه لرستان است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان بیان کرد: این بلاک دارای ۱۹ دهانه تونل به طول ۹۰۱۹ متر، ۶ دهانه پل به طول ۵۶۷ متر و ۴۴ دهانه قوس با شعاع‌های مختلف است.

رحمت‌نژاد افزود: کیفیت مصالح به کار رفته در بازسازی خطوط ریلی استان از ریل‌های جدید ۱۸ متری (uic۶۰) و تراورس‌های بتنی (B۷۰) و بالاست‌های مرغوب استفاده و جایگزین ریل‌های قدیمی (U۳۳) و تراورس‌های فلزی و بالاست‌های فرسوده می‌شود.

وی یادآور شد: با انجام بازسازی افزایش سرعت و به تبع آن کاهش زمان سیر قطارها و افزایش چشمگیر ایمنی و همچنین کاهش سوانح و آلودگی صوتی حاصل می‌شود.

نظر شما