شناسهٔ خبر: 54544 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد بیان کرد:

تکمیل سایت مسکن مهر، مهم‌ترین موضوع مورد پیگیری در هشتگرد

مسکن مهر هشتگرد مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: موضوع مهمی که در این مجموعه آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم بحث مسکن مهر است. بدون شک در صورتی که متقاضیان آورده خود را تامین ‌کنند ما می‌توانیم با سرعت بیشتری پروژه‌ها را تحویل دهیم، بحث همراهی و کمک دستگاه‌های خدمات رسان نیز در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا ،در شهر جدید هشتگرد ۴۹ هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که از این تعداد ۲۶ هزار واحد افتتاح شده است. بیش از ۱۷ هزار واحد تحویل متقاضیان شده و ۱۰ هزار واحد بلاتکلیف بدون متقاضی باقی مانده که در حال واگذاری به سرمایه گذاران است. 

از واحدهایی که تحویل داده نشده اند ۳ هزار واحد تا پایان شهریور ماه جاری تحویل خواهند شد که در صورت تکمیل انشعابات و زیرساخت های لازم و در نهایت تکمیل آورده مردم تا پایان سال ۹۷ شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر شهر جدید هشتگرد خواهیم بود. 

بر اساس اعلام مسئولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، درصورتی که دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز با لحاظ شرایط موجود مسکن مهر که برای اقشار کم درآمد تدارک دیده شده بود و نیاز مبرم به افتتاح هرچه سریعتر، به صورت جهادی نسبت به انجام کار اقدام کنند، تا پایان سال آمادگی افتتاح داریم. 

دولت های یازدهم و دوازدهم تمام تلاش خود به کار گرفتند تا این واحدها را پس از تامین کامل زیرساخت های لازم تحویل متقاضیان دهند. 

واحدهای مسکن شهر جدید هشتگرد به دلیل نداشتن امکانات زیربنایی مانند آب و برق و افزایش بسیار بالای قیمت‌ها امروز با مشکلاتی مواجه است که مسئولان در حال تامین زیرساخت ها و حل مشکلات آن هستند. 

هزاران واحد مسکن مهر آماده‌ افتتاح در شهر جدید هشتگرد نیازمند تأمین زیرساخت است که تامین آن در بخش های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی برای آن که از ابتدا فکری برایش نشده بود، بسیار دشوار و زمان بر است. 

سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: موضوع مهمی که در این مجموعه آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم بحث مسکن مهر است. بدون شک در صورتی که متقاضیان آورده خود را تامین ‌کنند ما می‌توانیم با سرعت بیشتری پروژه‌ها را تحویل دهیم، بحث همراهی و کمک دستگاه‌های خدمات رسان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی افزود: این دستگاه‌ها همراه با ما پای کار هستند، اما نیاز بیشتری به حضور موثر آن‌ها به خصوص در تامین آب و گاز پروژه مسکن مهر را داریم. امیدواریم این همراهی بیشتر باشد تا این بار در قول و وعده‌ها بابت تحویل تاخیر نداشته باشیم. 

هدایت در ارتباط با موضوع ایمنی پروژه‌های مسکن مهر به خصوص در بحث زلزله اظهار داشت: با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونان علاوه بر نظارت‌های قبلی انجام گرفته یک نظارت مستمر و ویژه دیگری هم روی پروژه‌ها داریم و آن استحکام ساختمان‌ها مطابق با استانداردهای مورد نظر است. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: هم اکنون حدود ۱۰ هزار واحد بدون متقاضی و راکد مسکن مهر در هشتگرد داریم که در ۲ ماه اخیر اقدامات مؤثری برای تعیین تکلیف این واحدها صورت گرفته به‌طوری که یک بسته سیاستی تعریف شده که در قالب آن با همکاری بانک مسکن این تعداد واحد از بلاتکلیفی بیرون می‌آیند. 

هدایت افزود: پس از ساخت و تکمیل، این واحدها خارج از ضوابط و شرایط مسکن مهر به مردم واگذار می‌شود و تا ۲ ماه آینده فراخوان واگذاری این واحدها به سازنده‌ها را انجام می‌دهیم تا به این ترتیب تهدید موجود به یک فرصت تبدیل شود. 

شرکت عمران با اجرای تفاهم نامه با شهرداری و با پیگیری پروژه مسکن مهر قصد دارد کاستی های پیشین را جبران کند و به رونق این شهر که قرار بود به عنوان الگوی نمونه شهرهای جدید کشور باشد، شتاب ببخشد. 

فراهم ساختن استانداردهای لازم از خواسته های اصلی مسکن مهرنشینان است که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر آن تاکید کردند. /

نظر شما