شناسهٔ خبر: 5481 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

معرفی کتاب؛

دانستنی‌های دریایی جهان

دانستنی‌های دریایی جهان کتاب "دانستنی‌های دریایی جهان" که به قلم یکی از پژوهشگران بندر شهید رجایی به رشته تحریر درآمده در روزهای پایانی زمستان سال 1393 و در آستانه آغاز فصل بهار، روانه بازار کتاب شد.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این کتاب شامل 1100تصویر مستند دریایی ایران و جهان می باشد که در زیر هر عکس، توضیحاتی به دو زبان فارسی و انگلیسی درج شده است. هدف نویسنده کتاب آشنایی بیشتر مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با مباحث دریایی می باشد.

خواننده کتاب با مباحثی نظیر صنعت ساخت کشتی، حمل و نقل دریایی کالاها، گردشگری دریایی، بنادر بازرگانی، صنعت شیلات، جانوران و گیاهان دریایی، غذاهای دریایی، جنگ های دریایی، رخداد های مهم دریایی، طب دریا، دریانوردان، غواصی، ساخت و سازهای دریایی، انواع کشتی ها، دزدی دریایی، ایمنی دریانوردی، پیشرفته ترین فن آوری های دریایی، محیط زیست دریایی، فرهنگ دریایی، رسوم و آئین های دریایی، تمبرهای پستی دریایی و موزه های دریایی آشنا می شوند.

نویسنده کتاب "بهزاد الصفی" شاغل در واحد عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است که تا کنون 3 کتاب دیگر شامل "توسعه دریا محور، مروری بر صنایع دریایی جهان"، "مروری بر صنعت حمل و نقل دریایی جهان" و "بررسی بازار بنادر کانتینری جهان"  از این پژوهشگر و نویسنده منتشر شده است.

این کتاب به صورت تمام رنگی بر روی کاغذ اعلای گلاسه  منتشر شده و در آن صدها نکته علمی و شگفتی های دریایی وجود دارد که باعث توجه بیشتر کشور به مقوله دریا می گردد.

نویسنده در این کتاب تجربه بازدید حضوری از صنایع دریایی 20 کشور جهان و نیز جاذبه های دریایی کشورمان نظیر بنادر وجزایر استان هرمزگان، بندر باستانی سیراف، شهر دریانوردان کنگ، دریاچه ارومیه، تالاب انزلی ، جزایر هنگام و لارک و هرمز و آشوراده،  تالاب هامون و شادگان، ساحل گیسوم  و سیریک، همراهی با لنج های صید میگو، کارگاه های لنج سازی، موزه های دریایی  ... را  از منظر تصویر مستند در اختیار علاقه مندان گذاشته و تحلیل و توضیح داده است.

گفتنی است، کتاب "دانستنی های دریایی جهان" با 217 صفحه و قیمت 60هزار تومان، اواخر زمستان سال جاری روانه بازار کتاب شده است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این کتاب می توانند از طریق وب سایت alsafi.ir  اقدام نمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما