شناسهٔ خبر: 55096 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان اکو در مسیر توسعه کشور/ تشکیل اولین جلسه ستاد لجستیک کشور با حضور آخوندی

مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت لجستیک در کشور گفت: ظرفیت های سازمان اکو باید شناسایی شده و در توسعه کشور به کار گرفته شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ششمین نشست کارگروه لجستیک کشور، با اشاره به ظرفیت سازمان همکاری‌های اکو برای توسعه صنعت لجستیک کشور گفت: این سازمان پتانسیل زیادی برای توسعه لجستیک دارد، اما  طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته از پتانسیل اکو در کشور استفاده مناسبی نشده‌است.

تقی‌زاده به اهمیت این سازمان به عنوان تنها سازمان بین‌المللی که دفتر آن در ایران مستقر است، اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها نه از سوی دولت، نه بخش خصوصی و نه دبیرخانه اکو اقدام مناسبی برای گسترش فعالیت این سازمان در ایران صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مشترکات ایران و اکو باید شناسایی شوند تا بتوان از ظرفیت‌های این سازمان در کشور استفاده کرد.

تقی‌زاده کارکرد مراکز لجستیک را تسهیل حمل و نقل، توزیع بار و تکمیل زنجیره تولید در کشور دانست و گفت: فردا اولین جلسه ستاد لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی و باقی اعضا تشکیل خواهد شد.

گفتنی است ششمین نشست کارگروه لجستیک کشور، امروز سه شنبه، ۵ تیرماه ۱۳۹۷ با حضور دبیرکل جدید سازمان اکو و کارشناسان این سازمان، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، مسئولان وزارتخانه و نمایندگان مدهای مختلف حمل‌ونقل در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

نظر شما