به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساختوتوسعه زیربناهای حملونقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از کمربندی دماوند این پروژه را شامل دو رینگ غربی و شرقی دانست و گفت: کمربندی غربی شهر دماوند به طول ۶.۵ کیلومتر ر دولاین رفت و برگشت طراحی شده که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست.
وی با اشاره به اجرایی شدن مطالعات فاز یک رینگ شرقی اظهار داشت: بازنگری مطالعات برای اجرا شدن بهترین گزینه در حال انجام است که با انتخاب مسیر مناسب، عملیات اجرایی این رینگ آغاز میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت این کمربندی درکاهش ترافیک محور رودهن- فیروزکوه-قائمشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن این پروژه، گره ترافیکی مسیر تهران به فیروزکوه برطرف میشود و در کاهش ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی شهر دماوند نیز موثر خواهد بود.
خادمی از دیگر مزایای این کمربندی به قابلیت اجرایی شدن یک اتصال به شهر مشاء و جاده هراز اشاره کرد و گفت: این اتصال موجب کاهش بار ترافیکی و مشکلات شهر رودهن و جاده هراز میشود و در سر ریز ترافیک جاده هراز به این محور حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بزرگراه رودهن- فیروزکوه- قائمشهر را مناسبترین مسیر ارتباطی بین مراکز استانهای تهران، سمنان، مازندران و گلستان معرفی کرد و افزود: این پروژه به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب و اتصال پایتخت به شمال کشور و تنها بزرگراه تکمیل شده منتهی به شمال کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تکمیل راههای ارتباطی که بار ترافیک این محور را کاهش میدهد نیز در دستور کار قرار دارد.
نظر شما