شناسهٔ خبر: 55387 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد:

تشریح جانمايی اراضی فرودگاه‌های کشور و دريافت ۲۰۰ فقره سند تک برگ

حسین رفیعی مدير ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به جانمايی ۳۴ هکتار از اراضی فرودگاهی استان های مختلف کشور در لايه حدنگار کشور, از انجام تمام مراحل قانونی و دريافت ۲۰۰ فقره سند تک برگ متعلق به ۱۲ هزار هکتار از مساحت جانمايی شده خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین رفیعی، مدیر ساماندهی عرصه و اماكن فرودگاهی با بیان اینكه سال ۹۵ جانمایی اراضی فرودگاهی كشور در لایه كاداستر آغاز شده است، گفت: در طول سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ توانستیم ۹۵ درصد اراضی فرودگاهی كشور را شامل نزدیك به ۳۴ هزار هكتار بدون صرف هزینه، جانمایی كنیم. از سال ۹۶ نیز دریافت سند و مستندسازی اراضی را شروع كردیم و تمام مراحل قانونی را پشت سرگذاشتیم. تاكنون توانستهایم برای ۱۲ هزار هكتار زمین به تعداد ۲۰۰ فقره سند تک برگ دریافت كنیم.

مدیر ساماندهی عرصه و اماكن فرودگاهی افزود: در جانمایی و دریافت اسناد اراضی با مشكلات زیادی روبرو بودیم ولی با پیگیریهای مستمر و بی‌وقفه و همدلی مدیران شركت با وجود كمبود نیروی انسانی توانستیم به اذعان رئیس و معاون سازمان ثبت اسناد و املاك كشور پیشتاز در مستندسازی اراضی با فاصله زیاد از دستگاههای دیگر شویم.

وی با بیان اینكه فرودگاههای خراسان جنوبی پیشتاز در مستندسازی اراضی هستند، ادامه داد: سال گذشته برای تمام اراضی فرودگاههای بیرجند و طبس سند تك برگ دریافت شد.

رفیعی افزود: كار مستندسازی و دریافت سند برای اراضی فرودگاه مهرآباد در دستور کار است و امیدوارم با مطالعه، بررسی و شناسایی موارد و موضوعات متنابه آن فرودگاه، امور مستندسازی اراضی آن پیگیر خواهد شد. شایان ذکر است؛ تاکنون برای حدود ۱۰۰ هكتار از اراضی این فرودگاه سند تک برگ دریافت شده است.

مدیر ساماندهی عرصه و اماكن فرودگاهی با اشاره به اینكه بخشی از اراضی فرودگاههای كشور دولتی هستند، گفت: دریافت سند برای اراضی دولتی با شناسایی راهکارهای قانونی  و استفاده از ظرفیتهای قانونی ذیربط با تمام مشکلات و محدودیتهای موجود مسیر خود را طی می كند ولی امسال در نظر داریم به تطبیق قوانین و مقررات مربوط نسبت به تملک اراضی مستثنیات كه دارای دعاوی قضایی نیز هستند، بپردازیم.

رفیعی با اشاره به اینكه شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شركتی خودگردان و درآمد- هزینه است، تاكید کرد: شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران باید با شناسایی داراییهای خود به برنامهریزی برای كسب درآمد و مدیریت هزینهها بپردازد و باید بتواند به بهترین شكل از داراییهای خود استفاده و از آن صیانت كند.

وی با بیان اینكه اراضی، مهمترین و ماندگارترین دارایی مادی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است، گفت: مستندسازی اراضی و دریافت اسناد آنها میتواند نقش تسهیل کننده در افزایش درآمد شركت ایفا كند.

رفیعی از برنامه ریزی برای شناسایی اماكن فرودگاهی نیز خبر داد و افزود: برنامه اصلی مدیریت عرصه و اماكن فرودگاهی در سال جاری علاوه بر جانمایی پنج درصد باقی مانده اراضی تا پایان تابستان و تملک بخشی از اراضی در اختیار، ادامه روند امور مستندسازی املاک فرودگاهی است.

 

نظر شما