شناسهٔ خبر: 55971 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری بنادر با هوشمند‌سازی/ کمیته هوشمندسازی بنادر تشکیل شد

جلسه مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد " هوشمندسازی بنادر " موضوعی حساس و راهبردی برای بخش دریایی و بندری است که در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های تمام شده در فرآیند حمل و نقل دریایی و بالا بردن رقابت‌پذیری بنادر ایران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع «نقشه راه هوشمندسازی بنادر»، افزود: هدف سازمان بنادر از دنبال کردن  پروژه هوشمندسازی بنادر صرفا اطلاق بنادر کشور به یک بندر هوشمند نیست، بلکه بهره‌وری مناسب، رسیدن به نرم‌های جهانی، کاهش هزینه و رقابت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به بنادر هوشمند در افق تعیین شده نباید صرفا به منابع، نیروی انسانی و برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی اتکا کرد، تصریح کرد: از جامعه دریایی و بندری کشور می خواهم  تا با این موضوع هم راستا و هم صدا شوند و نظرها و پیشنهاد های خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کنند.

راستاد با تاکید بر اینکه مفهوم واقعی بندر هوشمند به درستی درک شود، گفت : برای این پروژه لازم است رویکرد کلان و جامع داشته باشیم. همچنین قرار است  کمیته راهبردی هوشمندسازی بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل شود.

ارائه مشوق به فعالان و ذینفعان بندری به شرط هوشمند سازی 

در این نشست محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز «تبادل الکترونیکی اطلاعات» بین ذینفعان بندری را پارامتر مهم رقابت پذیری و هوشمند سازی بندر عنوان کرد و گفت: امروزه اکثر بنادر دنیا استراتژی تبادل اطلاعات بدون حضور مشتری را دنبال می کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با بیان اینکه بندر جبل علی امارات به دنبال ارائه خدمات بندری به صورت  صددرصد الکترونیکی است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از برگزاری اولین همایش بین المللی هوشمند سازی بنادر و با تشکیل شورای راهبردی هوشمند سازی بنادر، مقرر کرد تا کلیه فعالیت های مرتبط با تبادل الکترونیکی اطلاعات، منبطق با این دستورالعمل باشد.

نظر شما