شناسهٔ خبر: 56056 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی اخبار حوزه مسکن در استان‌ها:

تخصیص ۷۰۰۰ مترمریع زمین برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان یزد/ بیمارستان ۲۹۲ تختی یاسوج به زودی افتتاح می‌شود/ ۱۷ درصد مساحت شهرهای خراسان رضوی نیازمند بازآفرینی است

گزارش آخر هفته تخصیص ۷هزار مترمریع زمین برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان یزد، بیمارستان ۲۹۲ تختی یاسوج به زودی افتتاح می‌شود، ۱۷ درصد مساحت شهرهای خراسان رضوی نیازمند بازآفرینی است و نوسازی ۲۶ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان بوشهر از مهمترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

کهگیلویه و بویراحمد

محمدجعفر علیزاده مدیرعامل سازمان مجری و ساختمان های عمومی و دولتی ضمن بازدید از بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت ۹۸ درصدی بیمارستان یاسوج خبر داد و گفت: این بیمارستان به زودی افتتاح می‌شود.

محمدجعفر علیزاده مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور از مراحل ساخت بیمارستان‌های در حال احداث گچساران و باشت بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد و در جریان بازدید اعلام کرد که تجهیز بیمارستان در حال انجام است.

تهران

محمد عبدالملکی رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان تهران گفت: بانک‌های مسکن و سپه فعالترین بانک‌های عامل در حوزه تخصیص تسهیلات بافتهای ناکارآمد هستند.

پرویز فیروز معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: مذاکرات مقدماتی در دفاتر مشاور املاک انجام می‌شود که پیش خریدار و پیش فروشنده جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش‌فروش، باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

مهلت ثبت‌نام در هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در استان تهران تا پایان وقت اداری سه شنبه ۲۶ تیرماه تمدید شد.

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خلاء مدیریت اجرایی بزرگترین معضل عدم رفع مشکلات بافت‌های فرسوده تهران است،گفت: ویران شدن برخی از معماری‌های کهن تهران با کوچکترین لرزش‌ها نگران کننده است.

هیأت اجرایی انتخابات هشتمین دوره هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در اطلاعیه شماره ۴ خود اعلام کرد: داوطلبانی که برای تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی خود اقدام نموده اند گواهی عضویت صادر می‌شود.

چهارمحال و بختیاری

عملیات اجرایی ساخت مرکز تخصصی چشم پزشکی چالشتر واقع در یکی از محلات ناکارآمد استان چهار محال و بختیاری با حضور دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری آغاز شد.

آذربایجان شرقی

محمدزاده سرپرست دفتر منطقه شمالغرب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری ما بین دفتر منطقه‌ای شمالغرب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس منعقد شد.

اصفهان

در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان که به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، ۳۲ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض‌گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهر آران و بیدگل ۱۰ مورد، نطنز ۱۱ مورد، خالدآباد ۱۱ مورد و طرح تفصیلی شهر چادگان، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

خراسان رضوی

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۷ درصد مساحت شهرهای این استان در ۱۱۷ محله از ۳۱ شهر با ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار مساحت و یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت بافت ناکارآمد و نیازمند بازآفرینی است.

مازندران

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرائی بیمارستان امام خمینی شهرستان بهشهر به منظور تسریع در انجام عملیات اجرائی بازدید به عمل آورد.

یزد

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که مشکلات تغییر سند برخی از واحدهای صنعتی استان یزد که قبلا خارج از محدوده شهری بودند و هم اکنون به شهرها افزوده شدند حل و فصل شده است، از تخصیص ۷هزار مترمربع زمین از طریق سرمایه گذاری مشارکتی و از سوی سازمان ملی برای اجرای طرح بازافرینی شهری در استان یزد خبر داد.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده گفت: ۲۶ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر در مدت ۱۰ سال نوسازی می‌شود.

فرزاد رستمی در نشست ستاد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد استان بوشهر با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ محله در مدت ۱۰ سال در کشور بهسازی و توانمندسازی می‌شود اظهار داشت: ۷۴ این محلات در استان بوشهر قرار دارد که عملیاتی اجرایی برای بازسازی و بهسازی ۱۴ محله این استان در دستور کار قرار گرفته است.

همدان

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان به دلیل ویژگی‌های خود با ساختن یک ساختمان معمولی متفاوت است، تصریح کرد: سرعت کار خوب بوده و انشااله به لحاظ زمانی این پروژه حتما در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

گلستان

سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گفت: در۳ ماهه نخست سالجاری بیش از ۴۶هزار مترمربع از ارضی دولتی رفع تصرف شد.

مرکزی

جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری باحضورفرماندار، شهردار و سایر مسئولین شهری شهرستان اراک برگزارشد.

جنوب کرمان

اولین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

نظر شما