شناسهٔ خبر: 56188 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد:

احداث باند دوم فرودگاه کرمان با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریالی

علی قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از احداث باند دوم فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان، مديرکل فرودگاه‎های استان کرمان در جمع خبرنگاران و در حاشيه بازديد سرپرست استانداری کرمان و هيئت همراه از باند جديد در حال ساخت اين فرودگاه، هزينه تکميل اين باند را ۷۳۰ ميليارد ریال عنوان کرد.

علی قاسم‎زاده گفت: با توجه به اینکه باند فعلی این فرودگاه نیازمند بازسازی است که این کار بسیار زمان‎بری است، احداث باند دوم فرودگاه کرمان با طول ۴۰۰۰ متر و عرض ۶۰ متر در دستور کار شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت تا پس از تکمیل آن پروازها به باند جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه این پروژه تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اعتبار مورد نیاز آن از منابع داخلی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تأمین شده است، عنوان کرد: ۷۳۰میلیارد ريال اعتبار این پروژه شامل احداث باند، خرید ونصب سیستم روشنایی، خرید و نصب دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME، خرید و نصب دستگاه ILS و زمین مورد نیاز است.

نظر شما