شناسهٔ خبر: 56201 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور خبر داد:

ترابری دریایی ۵.۹ میلیون نفر در بنادر مسافری هرمزگان/ تردد شناورها به بنادر سه برابر شد

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت ترابری دریایی ۵.۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری این استان طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در سه ماهه نخست سال ۹۷ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۲۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۷۲۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۱۵ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۳۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۸ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۷۸۶ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

عفیفی پور گفت: طی ۳ ماهه نخست سال جاری، ۷۳۹ هزار و ۴۴۲ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد.

رشد ۴ درصدي صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۶ تن با رشد مثبت ۴.۲ درصدی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طی این مدت، یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۵۴۶ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.

عفیفی پور همچنین از واردات يك میلیون و ۸۵۰ هزار و ۵۸۳ تن با کاهش ۳۰ درصدی و کابوتاژ دو میلیون و ۵۳ هزار و ۸۱۳ تن از اینگونه کالاها خبر داد.

ترانزيت نفتي ۳۴ درصد افزایش یافت

این مقام مسؤول از افزايش ۳۴ درصدي ترانزيت فرآورده هاي نفتي با حجم۱۵ هزار و ۴۳۷ تن خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای تیرماه، سه میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۰۲ تن، صادرات و ۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۹۳ تن، کابوتاژ شد. همچنين ۳۳۳ هزار و ۶۵۴ تن فرآورده هاي نفتي نيز وارد بنادر استان شد.

تخليه و بارگيري ۵۸۰ هزار TEU کانتینر

وی با اشاره به وجود بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۵۷۹ هزار و ۸۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

تردد شناورها به بنادر از سه برابر فراتر رفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی سال جاری را ۳۳ هزار و ۵۲۲ فروند با افزایش ۲۷۲درصدی اعلام کرد و افزود: از این میزان، یکهزار و ۳۵۸ فروند کشتی بالای هزار تن و ۳۲ هزار و ۱۶۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.

ترابری دریایی ۵.۹میلیون نفر در فصل بهار

عفیفی پور همچنین اهمیت ویژه این استان در سطح کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای تيرماه، ترابری ۵ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۶۱۳ نفرسفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

نظر شما