شناسهٔ خبر: 56353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

ثبت ۱۴ میلیون تردد وسیله نقلیه درمحورهای مواصلاتی استان زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در تیرماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیون تردد ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در تیرماه سال جاری تعداد ۱۴.۱۶۱.۳۳۲ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر به‌صورت رفت‌وبرگشت) ثبت‌شده ‌است.

ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۶۰۲ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه چهاردهم کشور رادار است. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۵۹۹.۵۱۰ تردد و محور خرمدره-ابهر با ۴۵۸.۷۹۷ تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه‌رود با ۱۸.۴۷۵ جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲۲ درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۳.۱۱۸.۰۳۶ وسیله نقلیه سنگین). درحالی‌که میانگین کشوری ۱۴درصد بود و استان زنجان در رتبه هشتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین كاركرد دستگاه‌های تردد شمار در این مدت ۹۸ درصد بوده‌ است.

دست‌نشان افزود:میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۶۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین كشوری این نرخ در این مدت ۳۷۴ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۶ را در كشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان- قزوین با ۸۲۷ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور گرماب – زرینه‌رود با ۲۶  تردد در ساعت صورت گرفته است. نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در كل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۷ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. درحالی‌که میانگین كشوری این نرخ ۵۴ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۰ را در كشور داراست.

به گفته وی با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت‌وبرگشت  آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۷.۶۲۸.۰۸۹ تردد است که حدود ۵۴ درصد از کل تردد در محورهای استان است.

نظر شما