شناسهٔ خبر: 56415 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران:

تاكيد بر فعال سازی حمل ونقل بار هوايی از فرودگاه امام/ تجميع خدمات مسافری برای تامين آسايش مسافران خارجی در زمان تحريم‌ها

آخوندی در جمع وزير راه وشهرسازی توسعه امکانات نقل و انتقال بار را در شرایط جدید و با توجه به فشارهای آمریکا حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: باید بتوانیم فرودگاه امام خمینی را تجهیز کنیم تا در بخش بار هوایی فعال شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح ۸ طرح توسعه‌ای در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در جمع خبرنگاران گفت: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) طرح‌های متعددی را برای افزایش قدرت سرویس‌دهی فرودگاه در نظر داریم.

وی ادامه داد: امروز چند دسته طرح افتتاح شدند. یکی از این طرح‌ها توسعه محل پارک هواپیما و تخلیه و بارگیری که اصطلاحا اپرون نامیده می‌شود، بود. چیزی در حدود ۹۰ هزار متر مربع اپرون به بخش کارگوی فرودگاه اضافه شد.

آخوندی توسعه امکانات نقل و انتقال بار را در شرایط جدید و با توجه به فشارهای آمریکا حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: باید بتوانیم فرودگاه امام خمینی را تجهیز کنیم تا در بخش بار هوایی فعال شود. در شرایط جدید خیلی مهم است که امکانات مختلف بخش‌های مختلف حمل و نقل را برای صادرات و واردات بار فعال کنیم.

وی افزود: همچنین ۱۱۱ هزار متر هم اپرون مسافری فرودگاه در بخش غربی این مجموعه  افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تسهیلات برای مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: نکته دیگری که رخ داد این بود که در ترمینال مسافری چیزی بیش از ۲۰۰۰ متر فضای جدید برای استراحت و استفاده مسافران ورودی و خروجی و ترانزیت تعبیه شد.

اين مقام مسئول ادامه داد: همچنین سالنی جدید برای مسافران خارجی که وارد فرودگاه می‌شوند و می‌خواهند اینجا ویزای خود را دریافت کنند، افتتاح شد.

آخوندی افزود: در این سالن تمام امکانات از قبیل دریافت روادید، اخذ بیمه، پرداخت عوارض، امکانات رفاهی و ... در یک نقطه تجمیع شده تا مسافر خارجی با آسایش خاطر بتواند ویزای خود را دریافت کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: این در این شرایط سخت تحریم‌ها، چنین اقداماتی می‌تواند امکانات و تسهیلات بیشتری را برای خارجی‌هایی که چه در بخش گردشگری و چه با انگیزه تجاری وارد ایران می‌شوند، فراهم کند.

آخوندی در پايان گفت: تمام تلاش ما این بوده که در فرودگاه امام خمینی بتوانیم سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری را برای افزایش ظرفیت و بهبود خدمات رسانی به مسافران ارتقا دهیم.

در حاشيه اين مراسم وزير راه وشهرسازی همچنين از ترمينال سلام و مراحل توسعه آن بازديد كرد.

نظر شما