شناسهٔ خبر: 56511 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری:

قرارداد آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل منعقد شد

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از انعقاد قرارداد احداث آزادراه بیستون-کرمانشاه و حمیل به طول ۱۳۰ کیلومتر خبر داد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد احداث آزادراه ۱۳۰ کیلومتری بیستون-کرمانشاه-حمیل خبر داد و گفت: قرارداد این آزادراه با سهم مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار این آزادراه یکی از شرکت‌های بومی فعال در زمینه راهسازی است و ساخت این پروژه آزادراهی در خصوص اشتغال‌زایی استان کرمانشاه، تسهیل تردد زائران کربلا و دسترسی مردم به استان ایلام تأثیر بسزایی دارد. به‌طوری‌که موجب کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر فعلی می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: این پروژه بخشی از طرح آزادراهی کرمانشاه-همدان و همچنین بخشی از محور جاده‌ای منتهی به استان ایلام است.

میرشفیع با اشاره به مشخصات فیزیکی آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل یادآور شد: حدفاصل بیستون تا کرمانشاه مسیر در دشت واقع‌شده و از کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در مناطق کوهستانی است. البته بخشی دیگری از پروژه كه از کمربندی کرمانشاه عبور می‌کند، باید عملیات بهسازی بر روی آن انجام شود.

نظر شما