شناسهٔ خبر: 56537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی ۳ دستگاه پیشرو در میز خدمت استان اردبیل

عبادی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: سه مجموعه راه و شهرسازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندارد در یک ماه اخیر موفق‌ترین مجموعه اجرایی در راه‌اندازی میز خدمت در استان اردبیل بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل، سیدکریم عبادی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: بر اساس بخشنامه ریاست جمهوری که در اول خرداد ماه ابلاغ شده بود ما موظف به راهاندازی میز خدمت حضوری و الکترونیکی در دستگاههای اجرایی بودیم  و از ابتدای تیرماه اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع در بدو ورود به دستگاه اجرایی انجام شده که سعی میشود از ارتباط غیر اصولی که نارضایتی ارباب رجوع را نیز به دنبال دارد در قالب این طرح جلوگیری شده و روح حقوق شهروندی به شکل مناسب مراعات شود. این خدمات اجرایی در دو بخش شامل بخش حضوری در حال انجام است، اما امکان برقراری ارتباط الکترونیکی مهیا نیست که در آینده در این زمینه نیز اقدامات و برنامهریزی ها انجام خواهد شد.

عبادی از ارائه خدمات در قالب میز خدمت در طبقه همکف و دسترس خبر داد و افزود: قرار شده متصدیان و افراد آشنا به قوانین و مقررات در این باجهها حضور پیدا کرده تا مراحل مختلف کار را برای ارباب رجوع به انجام برساند.

وی در مورد خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی تصریح کرد: قرار است امکانات و شرایط به گونه ای مهیا شود تا بدون مراجعه حضوری و از طریق پورتال دستگاهها خدمات به شکل الکترونیکی ارائه شده که در این باب قرار شده جلسات آموزشی و توجیهی نیز برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با یادآوری اینکه با تشکیل جلسه شورای راهبری توسعه با حضور استاندار اردبیل نقاط ضعف و قوت میز خدمت و راهکارهای تقویت آن مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: تیم بازرسی با مشارکت استانداری شکل گرفته تا بازدید میدانی از دستگاه های اجرایی در حوزه میز خدمت انجام شود چرا که معتقدیم میز خدمت خط مقدم ارائه خدمات کیفی برای دستگاه های اجرایی است که مسئولیت اجرا و آموزش آن بر عهده مدیران دستگاه هاست و ناظر امر نیز استانداران و سازمان اداری و استخدامی کشور است.

نظر شما