شناسهٔ خبر: 56689 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرور هفتگی بر اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای:

تشریح نقش حمایتی وزارت راه و شهرسازی نسبت به خواسته‌های رانندگان/ تاکید بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب و خلیج‌فارس-دریای سیاه/ برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها

گزارش آخر هفته تشریح نقش حمایتی وزارت راه و شهرسازی نسبت به خواسته های رانندگان، تاکید بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب و خلیج‌فارس-دریای سیاه، برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها، نقش کلیدی کریدور شمال – جنوب در رونق اقتصاد کشور، روش محاسبه نرخ کرایه حمل بار جاده‌ای بر اساس تن‌كیلومتر و اینکه کریدور زاگرس ادای دین دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است از مهمترین اخبار در حوزه جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تشریح نقش حمایتی وزارت راه و شهرسازی نسبت به خواسته های رانندگان، تأکید بر اتصال بخش درون و برون‌شهری پایانه غرب، قرارداد آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل منعقد شد، تاکید بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب و خلیج‌فارس-دریای سیاه، برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها در ۱۵ مردادماه، بررسی مشکلات پایانه مرزی پرویزخان در شورایعالی ساماندهی مبادی ورودی و خروجی، نقش کلیدی کریدور شمال – جنوب در رونق اقتصاد کشور، بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور‌های مواصلاتی استان کردستان، تخلیه اراضی لجستیکی ۸۰۰ هکتاری تهران و انتقال به فرودگاه امام(ره)، روش محاسبه نرخ کرایه حمل بار جاده‌ای بر اساس تن‌كیلومتر نهایی شد، حدود ۵۰۰هزار راننده در بخش حمل بار کشور فعالیت می‌کنند، ۱.۳ درصد کشته‌های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است، آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز- مریوان- سنندج و  کریدور زاگرس ادای دین دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است از عناوین مهم حوزه جاده‌ای در هفته‌گذشته به شمار می‌رود که بازهم تاکید ویژه‌ای روی حل مشکلات رانندگان و همچنین افتتاح پروژه‌های جاده ای بود. این اخبار و جزئیات آن به شرح زیر است:

تشریح نقش حمایتی وزارت راه و شهرسازی نسبت به خواسته های رانندگان

وزیر راه و شهرسازی به تشریح نقش حمایتی این وزارتخانه در قبال رانندگان طی دوران اعتراضات مدنی آنها برای احقاق حقوق آن‌ها پرداخت و گفت: اصلی‌ترین اعتراض آن‌ها در خصوص بیمه تکمیلی خود و همسران ‌آن‌ها به تعداد ۹۰۰ هزار نفر بود که با کمک شرکت‌های حمل‌ونقلی این مسئله نیز حل‌وفصل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با حضور در برنامه «نگاه یک» با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران اظهار داشت: از ابتدا بر این اعتقاد بوده‌ام که باید برای کامیون‌داران حق انتخاب قائل شد و در اولین ملاقات‌ با نمایندگان راننده‌ها و کامیون‌داران اعلام شد که هرگونه اعتراض مدنی از سوی آن‌ها مورد قبول است.(جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

تأکید بر اتصال بخش درون و برون‌شهری پایانه غرب

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پایانه غرب تهران،‌انتقال پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر را اقدام نادرستی خواند و تصریح کرد: پایانه‌ها پتانسیل خوبی برای ترغیب مسافرین به سفر با حمل‌ونقل همگانی دارند.

مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازیاز پایانه‌ی مسافربری اتوبوس‌رانی درون و برون‌شهری غرب تهران به همراه مدیر پایانه از طرف شهرداری تهران و همچنین نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیر اداره مسافری استان تهران بازدید و تأکید کرد: انتقال پایانه‌‌های مسافربری به خارج از شهر کار نادرستی است، چرا که این پایانه‌ها پتانسیل خوبی برای ترغیب مسافرین به سفر با حمل‌ونقل همگانی دارند. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

قرارداد آزادراه بیستون-کرمانشاه-حمیل منعقد شد

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از انعقاد قرارداد احداث آزادراه بیستون-کرمانشاه و حمیل به طول ۱۳۰ کیلومتر خبر داد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد احداث آزادراه ۱۳۰ کیلومتری بیستون-کرمانشاه-حمیل خبر داد و گفت: قرارداد این آزادراه با سهم مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است.(جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

تاکید بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب و خلیج‌فارس-دریای سیاه

وزیر حمل‌ونقل،‌ ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان در تهران با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و در این دیدار در خصوص رفع مشکلات و موانع حمل‌ونقلی میان دو کشور با همکاری مشترک، تامین مالی راه‌آهن رشت-آستار، مشکلات تردد کامیون‌ها و ترانزیت جاده‌ای میان دو کشور بحث و گفتگو شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عصر دیروز رامین قلی‌زاده وزیر حمل‌ونقل،‌ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان در ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی و تبادل‌نظر در خصوص رفع مشکلات و موانع حمل‌ونقلی میان دو کشور با همکاری مشترک، فاینانس راه‌آهن رشت-آستار، مشکلات تردد کامیون‌ها و ترانزیت جاده‌ای بحث و گفتگو کرد.(جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها در ۱۵ مردادماه

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان کردستان با اشاره به بررسی‌ها انجام شده در خصوص حادثه سنندج از برگزاری جلسه فو‌ق‌العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها در تاریخ ۱۵ مردادماه خبر داد.

مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر كمیسیون ایمنی راههای كشور که به همراه جمعی از مدیران و مشاوران ستادی وزارتخانه به استان كردستان سفر کرده است، در ارتباط با سانحه سنندج که منجر به فوت ۱۱ نفر شده بود، اظهار داشت: با توجه به حضور  مشاور كمیسیون ایمنی راه‌های كشور در منطقه و انجام بررسی عمقی از زوایای مختلف آن حادثه،  جلسه فوق العاده كمیسیون در تاریخ پانزدهم مرداد ماه با هدف جلوگیری از حوادث مشابه، تشكیل می گردد.(جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

بررسی مشکلات پایانه مرزی پرویزخان در شورایعالی ساماندهی مبادی ورودی و خروجی

در جریان بازدید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از پایانه‌های مرزی پرویزخان و خسروی مقرر شد مسائل مربوط به این دو پایانه در شورایعالی ساماندهی مبادی وردوی و خروجی مجاز کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز در حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی از پایانه مسافری و باری پرویز خاندر مرز خسروی واقع در استان کرمانشاه، بازدید کرد. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

نقش کلیدی کریدور شمال – جنوب در رونق اقتصاد کشور

معاون اداره کل ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: کریدور شمال – جنوب می‌تواند توسعه ترانزیت کالا از کشور را در مسیر جدیدی قرار دهد و نقش کلیدی در رونق گرفتن اقتصاد ایران داشته باشد.

بهروز ایرانزاد، معاون اداره کل ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص  برگزاری اجلاس وزرای کریدور شمال-جنوب در تهران اظهار داشت: بدون شک این اجلاس برای آینده کریدور بسیار مناسب و مفید خواهد بود چرا که بحث آن مدت طولانی مسکوت مانده بود اما با اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر این اجلاس کمک می‌کند تا روح تازه‌ای در آن دمیده شود. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محور‌های مواصلاتی استان کردستان

معاون وزیر ورئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان سفر یک روزه خود به استان کردستان از محور های مواصلاتی کامیاران ، موچش ، دهگلان، قروه ، سنندج و مریوان بازديد كرد.

عبدالهاشم حسن نیا در این سفر یک‌روزه پس از بازدید میدانی از سالن‌های تجاری و مسافری و روند اجرایی از ورود و خروج ترانزیت در این مرز، مشکلات و چالش‌های موجود در این استان موردبررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفت.

این گزارش حاكی است معاون وزیر راه و شهرسازی  اهمیت روان‌سازی و سرعت بخشی ترددها از پایانه مرزی را مورد تأکید قرارداد و در راستای حفظ و نگهداری راه‌ها و رفع نقاط پرحادثه و پر تصادف در استان راهکارهایی را ارائه كرد. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

تخلیه اراضی لجستیکی ۸۰۰ هکتاری تهران و انتقال به فرودگاه امام(ره)

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طرح ساماندهی شهر تهران به‌طور کامل آماده‌شده است» گفت: برگزاری جلسات شورای ساماندهی شهر تهران با انجام مکاتبات با معاون اول رئیس جمهور به طور مرتب در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در نشست علنی امروز سه‌شنبه ۹ مرداد مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال مصطفی کواکبیان در خصوص شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: آقای کواکبیان در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی شهر تهران بهتر از من می‌دانند از جمله کارهایی از بدو ورود من به وزارت راه و شهرسازی تهیه طرح ساماندهی شهر تهران بود. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

روش محاسبه نرخ کرایه حمل بار جاده‌ای بر اساس تن‌كیلومتر نهایی شد

در پنجمین جلسه كارگروه ارزیابی و برآورد و نرخ تن – كیلومتر حمل و نقل جاده‌ای كالا، با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نماینده كانون سراسری انجمن‌های صنفی كارفرمایی كامیون‌داران كشور، روش محاسبه تن كیلومتر نهایی شد.

مالك نخعی نماینده كانون سراسری انجمن‌های صنفی كارفرمایی كامیونداران كشور، در حاشیه این جلسه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر اقلام هزینه‌ای انواع کشنده کاملاً بررسی‌شده و برآورد نرخ پایه اولیه تن کیلومتر برای انواع کشنده به‌دست‌آمده است و عدد نهایی پیداشده است و ظرف چند ماه آینده عدد دقیق تن کیلومتر در سیستم بارنامه نویسی وارد می‌شود. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

حدود ۵۰۰هزار راننده در بخش حمل بار کشور فعالیت می‌کنند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر راننده در بخش حمل بار فعالیت دارند که سالانه حدود ۹۶۰ میلیون تن بار را در کشور جابجا می کنند.

داریوش امانی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: با توجه به این آمار، متوسط حمل بار توسط هر راننده در طول سال حدود ۲ هزار تن است که ظرفیت این بخش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه حمل بار بدون بارنامه یکی از مهمترین چالش های این بخش به شمار می رود، بیان کرد: سالانه نزدیک به ۵۸۰ میلیون تن بار در سطح کشور بدون بارنامه و تنها ۳۸۰ هزار تن بار با بارنامه جابجا می شود. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

۱.۳ درصد کشته‌های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است

همایش بزرگ ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان با حضور رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران، معاون عمرانی استاندارکرمان، مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان، مدیران دستگاه‌های ذیربط و جمع کثیری از افراد موثر در حوزه حمل ونقل برگزار شد.

رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران امروز ۱۰ مردادماه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان گفت: ۱.۳ درصد کشته‌های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است که نسبت به اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم ۳۰ درصد وضع ما وخیم‌تر است.

محمد بخارایی با بیان اینکه شعار جمعیت "ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی" است، اظهار کرد: حمل و نقل بستر توسعه اقتصادی و ایمنی مهم ترین شاخص حمل و نقل است. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز- مریوان- سنندج

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه ‌راهی مریوان) دقایقی پیش با دستور وزیر راه وشهرسازی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در جریان سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به استان كردستان عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه‌راهی مریوان) به دستور وی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: به دلیل تردد تانکرهای حمل سوخت، مدیریت ترافیک در این مسیر ضروری به نظر می رسید و ساخت این تقاطع در انجام این کار موثر است. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

کریدور زاگرس ادای دین دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که کریدور زاگرس ادای دین دولت تدبیر و امید به مردم کردستان است گفت: تعریف کریدور زاگرس به خاطر جلوگیری از اقدامات پراکنده انجام شد و این کریدور تنها کریدوری است که تمام ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان به طور همزمان در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح سقز- مریوان- سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان در میانه کریدور شمالی- جنوبی زاگرس قرار دارد که از این کریدور ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان واقع شده است. (جزئیات خبر را اینجا بخوانید)

نظر شما