شناسهٔ خبر: 56690 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حکم وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

تفویض تمام امور مربوط به اجرای طرح TOD به مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین

آخوندی امضا وزیر راه و شهرسازی طی حکمی تمامی امور مربوط به تحقق و پیاده سازی اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) در شهر قزوین را به مدیرکل راه و شهرسازی استان تفویض و محول نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، این حکم از سوی آخوندی با توجه به وجود پتانسیل‌های لازم در شهر قزوین به سبب وجود ایستگاه راه آهن در داخل شهر، قابلیت بازآفرینی محلات توسط ایستگاه موجود و توانایی ارتباط و یکپارچگی شیوه‌های حمل و نقل همگانی (درون و برون شهری) به مسعود حق لطفی، مدیرکل استان ابلاغ گردیده است.

آخوندی انجام هماهنگی‌های لازم بین ذینفعان پروژه را از مهم ترین انتظارات خود عنوان کرده و هماهنگی لازم با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارتباط این موضوع به طرح جامع ایستگاهی قزوین با رویکرد TOD را از جمله اساسی ترین ملزومات پیشبرد این امر معرفی نموده است.

وزیر راه و شهرسازی ارتباط با شرکت بازآفرینی (در ستاد و استان) را از دیگر نیازها عنوان کرده و آورده است: این ارتباط از حیث بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت ایستگاه راه آهن با هدف سرزندگی و تحریک توسعه محلات، محدوده‌های هدف و همچنین در جهت تقویت اقتصاد خرد در محدوده‌های مورد نظر در طرح بازآفرینی با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، تاکید بر طراحی و توسعه شبکه دسترسی در طرح بازآفرینی شهری محدوده‌ها و محلات هدف به ویژه در محلات تاریخی با ارزش شهر قزوین به ساماندهی حرکت پیاده و دوچرخه با هدف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان و بالا بردن جذابیت‌های گردشگری و در آخر پیش بینی تدابیر لازم به منظور عدم ایجاد و یا گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی در حاشیه ایستگاه و خطوط راه آهن واقع در حریم شهرهای استان در طرح بازآفرینی استان، ضروری می باشد.

آخوندی ارتباط با معاونت شهرسازی و معماری وزارت در خصوص روند تهیه طرح و برنامه‌های لازم و هماهنگی با طرح‌های بالادست و نیز از حیث مصوبات لازم در شورایعالی شهرسازی و معماری جهت تحقق اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی را نیز تکلیف نموده است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی حکم ابلاغی خود بر ارتباط با معاونت حمل و نقل وزارت در راستای بررسی شهرهای کاندیدا به عنوان شهر منتخب در همایش TOD سال جاری تاکید کرده است.

نظر شما