شناسهٔ خبر: 5674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نقشینه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بارش پراکنده در شرق و جنوب شرق/ ورود سامانه جدید بارشی به شمال غرب و غرب کشور از فردا

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در شرق و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت؛ اواخر وقت فردا، سامانه جدید بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امروز بارش‌های پراکنده در شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد که در برخی از ساعات در این مناطق،‌ کاهش ابر و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

وی با بیان این‌که از فردا سامانه جدید بارشی از شمال غرب و غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: اواخر وقت فردا، گستره بارش‌ها به دامنه غربی البرز و جنوب غرب کشیده می‌شود که این بارش‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف خواهند بود.

نقشینه اظهار کرد:‌ از دوشنبه گستره بارش‌ها نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده و همچنین سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از نواحی مرکز، شرق و شمال شرق رو هم فرا می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا شدت بارش‌ها در  آذربایجان‌های غربی و شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام خواهد بود که بیشترین بارش‌ها برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال خوزستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

نقشینه با بیان این‌که از اواخر دوشنبه به تدریج از غرب و شمال غرب از مقدار بارش‌ها کاسته می‌شود، خاطر نشان کرد: از سه‌شنبه بارش‌ها در جنوب و نیمه شرقی و دامنه‌های جنوبی زاگرس تدوام پیدا خواهند کرد.

وی گفت: دوشنبه سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش خواهد داشت که این موضوع می‌تواند در پاره‌ای نقاط ایجاد گرد و خاک کند. همچنین طی دوشنبه، دریای خزر و خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شوند.

نقشینه درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت:‌ انتظار داریم که به تدریج اوایل شب یکشنبه در تهران افزایش ابر، بارش پراکنده همراه با وزش باد داشته باشیم؛ همچنین از دوشنبه تهران بارانی شده و احتمال رعد و برق وجود دارد که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف هستند.

به گفته وی دوشنبه در تهران کاهش دما رخ می‌دهد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۸، فردا ۲۰ و دوشنبه ۱۵ درجه و کمینه دمای فردا صبح تهران ۱۰، صبح دوشنبه ۱۲ و صبح سه‌شنبه به هفت درجه خواهد رسید./

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما