شناسهٔ خبر: 56815 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند خبر داد:

بيش از ۵۰۰۰ واحد مسكن مهر پرند در انتظار خدمات زيربنايی/ افتتاح ١٥٠٠ واحد مسكن مهر پرند در هفته دولت

محسن وطن‌خواهي مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند از افتتاح ١٥٠٠ واحد مسكن مهر در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: درحال حاضر بيش از ٥ هزار واحد مسكن مهر در پرند آماده بهره‌برداری هستند كه به دليل نبود خدمات زيربنايی بلاتكليف باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پرند امروز ۱۴ مردادماه طی برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شهر جدید پرند را به عنوان پایتخت مسكن مهر كشور اعلام كرد و گفت: شهر پرند دارای ۹۶ هزار واحد مسكن مهر است كه ۶۵ هزار واحد آن طی سنوات گذشته افتتاح شده و تعداد باقی‌مانده دارای مشكلات كمتری نسبت به شهر جدید پردیس هستند چراكه زیرساخت‌های این منطقه وضعیت بهتری نسبت به پردیس دارند.

وطن‌خواهی با بیان اینكه ۲۹ هزارو ۷۰۰ واحد باقی‌مانده موجود در پرند دارای پیشرفت فیزیكی قابل قبولی هستند گفت: هم‌اكنون تعداد ۵ هزارو ۲۶۰ واحد در پرند آماده بهره‌برداری هستند كه به دلیل نبود خدمات زیربنایی بلاتكلیف باقی مانده‌اند.

وی ادامه داد: شركت عمران شهر جدید پرند تاكنون تلاش زیادی برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای این منطقه انجام داده است كه با توجه به تفاهمات اخیر با اداره آب استان مشكل كمبود آب تا حدودی برطرف شده است.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسكن مهر در هفته دولت سال جاری در شهر جدید پرند خبر داد و گفت: تلاش داریم تا برنامه افتتاح واحدهای مسكن مهر را تا پایان سال به ۱۵ هزار واحد برسانیم چراكه در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی را با شركت‌های بزرگ سازنده مسكن مهر مانند كیسون و هسا كه دارای مشكلات عمده‌ای هستند امضا كردیم و باید بخش عمده‌ای از واحدها را تا سال دیگر به متقاضیان تحویل دهیم.

به گفته وی در حال حاضر ۹ هزار واحد از مجموعه كیسون، ۵ هزار واحد از شركت صدرا نور و ۲۵۰۰ واحد از تعهدات شركت كوزو در سایت مسكن مهر شهر جدید پرند باقی مانده است.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پرند در ادامه با تاكید بر اینكه تمامی پروژه‌های مسكن مهر پرند فعال بوده و با توان كامل در حال پیگیری است گفت: در این راستا با ۲۳ پیمانكار جزء دیگر كه درخواست‌هایی برای پیشبرد پروژه‌های خود داشتند تفاهم‌نامه‌ای را امضا كرده و مجوزهای لازم را از هزینه‌های عمومی شركت پرداخت كردیم كه امید است كه امید است شاهد نتیجه خوبی در این بخش باشیم.

وطن‌خواهی از اجرای چندین پروژه روبنایی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان در فازهای ۴، ۵ و ۶ این شهر جدید خبر داد و گفت: در حوزه خدمات روبنایی موفق شدیم ۱۴ مدرسه را برای انجام اقدامات لازم جهت طراحی به سازمان نوسازی مدارس اعلام كرده و مناقصه آن را برگزار كنیم. همچنین در این راستا در حال اجرای ۸ مركز محله شامل پارك، فرهنگسرا و مسجد به صورت مشاركتی بوده و همچنین ۷ پارك به مساحت ۵۲ هطزار مترمربع را در دست طراحی داریم.

وی در ادامه از افتتاح ۷ پارك محله‌ای در هفته دولت سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶ زمین بازی، یك پردیس سینمایی و همچنین ورزشگاهی بزرگ را در دست طراحی و اجرا داریم كه با توجه به شاخصه‌های ورزشگاه ۱.۵ هكتاری می‌توانیم آن را به عنوان نمونه اول شهرستان اعلام كرده و آن را برای برگزاری مسابقات ملی اعلام كنیم.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پرند همچنین از افتتاح قطعه شمالی بوستان مشاهیر به مساحت ۱۴ هكتار در هفته دولت خبر داد و گفت: خوشبختانه در حوزه مترو پرند نیز تفاهم‌نامه‌ای را از طریق استانداری با شهرداری به امضا رساندیم كه بنابراین مذاكرات شركت عمران شهر جدید پرند جهت تسریع هرچه بیشتر پروژه قرار شد تا ۱۵۰ میلیارد تومان از طریق تهاتر اراضی به شهرداری واگذار كرده و تا پایان سال شاهد بهره‌برداری اولیه از این پروژه باشد.

وطن‌خواهی در ادامه پرند را یكی از ۴ شهر پایلوت اجرای طرح توسعه حمل ونقل ریلی اعلام كرد و گفت: در این راستا اقدام به دو خطه كردن خط آهن شهر جدید پرند از طریق مشاركت با شركت راه‌آهن كردیم كه هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از احداث یك نیروگاه خورشیدی، چند توربین بادی، تغییر مكان احداث آرامستان شهر جدید پرند در سال جاری خبر داد و گفت: باتوجه به بررسی‌های انجام شده سایت مدیریت بحران استان تهران در شهر پرند جانمایی شده است كه در این حوزه نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول اضافه كرد: باتوجه به خطرات و نگرانی‌های موجود در سیستم برق‌كشی شهر پرند برای نخستین بار در منطقه اقدام به ساخت تونل‌های انرژی در زیر زمین كرده و قصد داریم تا كابل‌های برق را به این تونل‌ها انتقال دهیم.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پرند همچنین تاكید كرد: باتوجه به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش قیمت در واحدهای مسكن مهر را تا حدودی در سال ۹۶ در این منطقه اعلام كردیم كه تلاش داریم در سال جاری دیگر شاهد این رویداد نباشیم.

وی افزود: خوشبختانه از نظر مقاومت واحدهای مسكن مهر در برابر زلزله در پرند مشكلی نداریم چراكه تمامی واحدها دارای استانداردهای لازم بوده و از نظر فنی قابل اعتماد هستند.

نظر شما