شناسهٔ خبر: 56845 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های استان کرمان:

اتمام ساخت باند دوم فرودگاه کرمان تا دی ۹۷/ آغاز عمليات توسعه ترمينال داخلی فرودگاه در آينده نزديک

فرودگاه کرمان مديرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به پيشرفت ۳۳ درصدی ساخت باند دوم فردگاه کرمان پيش‌بينی کرد که اين پروژه تا ابتدای زمستان به پايان برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوايی ايران علی قاسم زاده با اعلام این خبر عنوان كرد: تا اواسط شهريور ماه لايه اول آسفالت باند شروع میشود. اكنون ۸۰ درصد ابنيه (زيرگذرهاي تاسيساتی) تكميل شده است. از كيلومتر منهای ۳۶۰ تا كيلومتر آخر تحكيم بستر شده و زير اساس را نیز تكميل كرده‌ايم و لايه بيس تا كيلومتر ۱۷۰۰ به پايان رسيده است.

مديركل فرودگاه‌های استان كرمان با بيان اينكه تا يك ماه ديگر دستگاه DVOR باند دوم نصب مي شود، افزود: اعتبار كلی پروژه باند دوم فرودگاه ۷۵ ميليارد تومان است كه از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران تامين شده است. از اين مبلغ ۴۳ ميليارد تومان برای عمليات اجرايی باند و مابقی براي نصب سيستم‌های كمك ناوبری و روشنايی و نيز تملك ۴۰ هكتار زمين مورد نياز صرف میشود.

وي همچنين گفت: در حال برگزاری مناقصه توسعه ترمينال داخلی فرودگاه كرمان هستيم و تا يك ماه ديگر پيمانكار مشخص می‌شود و مراحل تحويل زمين را آغاز میكنيم.

قاسم زاده افزود: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۲ ميلیارد تومان بهسازی فرودگاه‌های استان را در دست اجرا داريم.

نظر شما