شناسهٔ خبر: 56925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی مطرح کرد؛

احداث ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه در آذربایجان غربی

خادمی در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و توسعه جاده‌های آذربایجان غربی در قالب طرح‌های اجرایی از جمله تکمیل کریدور غرب کشور، آزادراه ارومیه- تبریز و چهارخطه شدن جاده‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست مشترک با نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان مهاباد گفت: پروژه های ساخت و توسعه بزرگراه‌های استان به طول ۱۹۰ کیلومتر در محورهای مختلف استان اجرا می‌شود.

خیراله خادمی با بیان اینکه طرح احداث کریدور شماره ۱۰ معروف به کریدور غرب کشور به منظور ارتقای شاخص ایمنی شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور در دولت یازدهم تعریف و عملیاتی شد، تصریح کرد: کریدور غرب کشور به طول یک هزار و ۴۲۰ کیلومتر از پایانه مرزی بازرگان به سمت بندر امام خمینی(ره) توسعه می یابد و در حال حاضر  ۴۵ درصد این طرح تکمیل شده است.

وی از تکمیل ۱۰۰ کیلومتر از طرح کریدور غرب در استانهای آذربایجان غربی و کردستان تا پایان امسال خبر داد و افزود: ۳۰۰ کیلومتر از طرح احداث کریدور غرب کشور در محدوده راههای آذربایجان غربی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اعتبار سال جاری طرح کریدور غرب کشور را ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی در کل طرح احداث کریدور غرب کشور فعال است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به همراه مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، فرماندار و مسئولان شهرستان مهاباد از جاده مهاباد به میاندوآب بازدید کردند.

نظر شما