به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) با اعلام این خبر گفت: این پروژه برای اولین بار در راه آهن شمالشرق(۱) ، به طول دو هزار و ۱۰۰ متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان انجام شده است و در حال حاضر نیز خطوط یک و سه چهار ایستگاه راه آهن شاهرود به این سیستم تجهیز شده است.وی ادامه داد: همچنین عملیات زیر سازی خط دو این ایستگاه به اتمام رسیده که پس از انجام مراحل بعدی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول، پروژه ذکر شده در مجموع با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی گردیده است.
زاد خور افزود: اسلب تراک یکی از بهترین روشهای روسازی خطوط راه آهن است که با توجه به زمان سیر و بار محوری قابل حمل برای راه آهن پر سرعت در کشورهای مختلف تعریف شده است.
نظر شما