شناسهٔ خبر: 57028 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مركز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما اعلام کرد:

تشریح اقدامات سازمان صدا و سیما در حوزه بازآفرینی شهری/ تهیه برنامه‌های آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه حاشیه‌نشینی در ۴ استان

سيد عباس فاطمي نويسی رئیس مركز سیمای استان‌ها سازمان صدا و سیما در تشریح اقدامات سازمان در حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد: برای سال جاری و طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، برنامه‌هایی در حوزه حاشیه‌نشینی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها تهیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید عباس فاطمی‌نویسی رئیس مركز سیمای استان‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در تشریح اهم رویکردهای برنامه‌سازی این سازمان در حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد: تولید برنامه‌های فاخر برای نمایش آثار زندگی حاشیه‌نشینی و زاغه‌نشینی اطراف شهرها به همراه ارائه راهکار تغییر وضعیت، بررسی آسيب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی در ميزگردهای کارشناسی و تبيين راهکارهای پيشگيری از مهاجرات روستائیان به شهرها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ، تهیه برنامه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی و آشناسازی شهروندان حاشیه نشین، پوشش خبری و اطلاع رسانی اقدامات بخش دولتی، عمومی و خصوصی و مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی با مسئولان در خصوص وضعیت حاشیه‌نشینی و آلونک‌سازی در اطراف شهرها و بافت‌های هدف بازآفرینی شهری و برنامه‌ها و اقدامات برای کاهش آسیب‌ها و بازآفرینی از مهمترین رویکردهای سازمان صدا و سیما در تولید برنامه‌های بخش بازآفرینی در کشور به شمار می‌رود که همواره مورد توجه مسئولین در این حوزه بوده است.

وی در ادامه با ذکر عملکرد سازمان صدا و سیما در چند حوزه مرتبط با بخش بازآفرینی به عنوان مثال بیان کرد: ۷۷.۴ درصد از برنامه‌های تولیدی سازمان مربوط به امور استان‌ها بوده که بیش از هزار و ۷۵۰ ساعت را به خود اختصاص داده است.

فاطمی‌نویسی در این باره با ارائه آمار و ارقامی، توضیح داد: در حوزه صدا، معاونت صدا ۱۱۶ ساعت برنامه پخش کرده که در این میان، رادیو فرهنگ با ۴۰ ساعت برنامه بیشترین میزان پخش را دارد. معاونت سیما به ۱۱۷ برنامه به طور مستقیم پرداخت. معاونت سیاسی ۲۷۸ ساعت برنامه خبری، گزارش و تفصیل و تحلیل خبری پخش کرد. در استان‌ها یک هزار و ۲۹۱ ساعت در حوزه صدا و ۴۵۸ در حوزه سیما برنامه داشتیم. در همین زمینه، استان‌های آذربایجان غربی، قزوین و قم بیشترین برنامه را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: برای سال جاری و طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، برنامه‌هایی در حوزه حاشیه‌نشینی با هدف آموزش مهارت‌های زندگی در اصفهان تهیه می‌شود. همچنین در استان‌های دیگر نظیر خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها تهیه خواهد شد.

این مقام مسئول درتشریح انتظارات موجود بین سازمان صدا و سیما و ستاد ملی بازآفرینی شهری بیان کرد: به عقیده سازمان بهره‏گیری از توانمندی‏های سیاست‏گذاری، اجرایی، مدیریتی، حمایتی و غیره طرفین جهت اجرائی کردن سیاست‏های کلی و همچنین همکاری متقابل در تعریف موضوعات مشترک در گستره بافت‏های ناکارآمد شهری پیرامون ترویج، جریان‏سازی و فرهنگ‏سازی عمومی درخصوص بازآفرینی شهری و تهیه و ارائه برنامه‏های ارائه شده و نهادسازی مرتبط از طریق مراکز صدا و سیمای استان‏ها از مهمترین انتظارات موجود در این شرایط به شمار می‌رود.

فاطمی‌نویسی در ادامه هدایت هدفمند برنامه‌سازو مهمان، تشکیل گروه‌های قوی رسانه‌ای با مشورت شرکت بازآفرینی شهری ایران و دستگاه‌های عضو ستاد ملی و باز آفرینی شهری، پیش بینی اعتبارات مورد نیاز و واگذاری اعتبار برای تولید برنامه‌ها براساس تفاهم‌نامه، ارزیابی  و گزارش پیشرفت کار ، پوشش برنامه‌های ستاد و معاونت‌های مربوطه متناسب با اهداف سند ملی و اهداف ستاد بازآفرینی شهری ایران را ازبرنامه‌های سازمان صدا و سیما در آینده اعلام کرد و گفت: به عقیده من باید با پرداخت ویژه  به مسائل ستاد باز آفرینی از طریق کمک و سفارش این ستاد و دستگاه‌های عضو همه اعضا در تهیه برنامه‌ها دخالت داشته و در تأمین هزینه و آمار و اطلاعات لازم کمک نمایند.

فاطمی‌نویسی رئیس مركز سیمای استان‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه جلسه ضمن بیان آسیب ها و راهکارهای لازم در رابطه بین سازمان و ستاد ملی در امور مربوط به پروژه‌های بازآفرینی بیان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده آموزش اصول و مفاهیم مرتبط با برنامه، آگاه‏سازی عمومی و تقویت مشارکت مردمی، فرهنگ‏سازی و اطلاع رسانی صحیح برنامه اصلی ستاد ملی در حوزه صدا و سیما بوده که تا کنون نیز اقدامات خوبی در این بخش انجام گرفته و امید است طی برنامه‌ریزی‌های آینده این شرایط نیز بیش از پیش ارتقا یابد.

نظر شما