شناسهٔ خبر: 57166 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در راس هياتی صورت گرفت:

بازديد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از پایگاه خبری/ پيشنهادات تقی‌زاده به پايگاه خبری

جلسه مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به اتفاق مديران خود از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید کرد و به تشریح بخشی از اولویت‌های کاری و مأموریت‌های این معاونت پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به اتفاق چند تن از مديران خود از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید کرد و روز خبرنگار را به خبرنگاران و دست‌اندرکاران این رسانه تبریک گفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد کرد که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی نکاتی در خصوص اقدامات و عملکرد پایگاه خبری وزارتخانه مطرح و ارائه شود.

وی با توجه به اینکه مدیران در گذشته با کمبود اطلاعات و امروز با فزونی آن روبرو هستند گفت: اگر یکسری اخبار و گزارش‌های تخصصی و فنی متفاوت با مطالب روزمره خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها در پایگاه خبري مطرح شود، بازتاب قابل‌توجهی بین مدیران خواهد داشت.

تقی زاده جریان‌سازی خبری در مورد پیشبرد اهداف وزارت راه و شهرسازی را بسیار مهم دانست و گفت: با جریان‌سازی رسانه‌ای، مردم در جریان جزئیات و نیت وزارتخانه برای دست‌یابی به اهداف خود قرار می‌گیرند و سطح توقعات خود را نسبت به آن کاهش یا افزایش می‌دهند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به یکی از ماموریت‌هاي معاونت حمل و نقل گفت: مباحث کلان کشوری مثل مبارزه با خودرو محوری از طریق سیستم درون و برون شهری نیز پیگیری می‌شود. همچنين تاكيدات وزیر راه و شهرسازی درباره مقابله با خودرو محوری بسیار پر رنگ است و در معاونت حمل و نقل با انجام تحلیل‌های متعدد به دنبال پیدا کردن راهکارهای مناسب هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در همین نقطه است که مباحث TOD (توسعه مبتنی بر حمل ونقل همگانی) مطرح می‌شود که نشان می‌دهد به چه صورت ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی با در نظر گرفتن فضاهای تجاری برای مردم به یک مکان جذاب تبدیل می‌شود که از حمل‌ونقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

تقی زاده با اشاره به برنامه معاونت حمل‌‌ونقل وزارت راه و شهرسازی برای تغییر نگرش‌های حمل‌ونقل موجود در کشور گفت: در زمینهٔ تغییر نگرش‌ها در نظر داریم  موضوعات مختلفی را طی سال ۹۷ مطرح کرده تا مورد توجه آحاد جامعه همچون اساتید و متخصصان دانشگاهی حوزه حمل‌ونقل و شهرسازی، مدیران ارشد حمل‌ونقل و شهرسازی، جامعه شهرسازان، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، شوراهای عالی شهرسازی و ترابری و ترافیک، دانشجویان، اعضای هیئت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداران و استانداران، صداوسیما و پلیس قرار گیرد و موجب همفکری مردم و مسئولان در زمینهٔ حمل‌ونقل شود. در این مسیر پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تحلیل‌های انجام شده در بخش ترانزیت کالا نیز گفت: این تحلیل‌ها منجر به نتیجه‌‌ و در راستای اتخاذ تصمیمی مبنی بر انتخاب مدیر کریدورها زیر نظر معاون حمل و نقل شد که علی رغم گذشت مدت کوتاهی از شروع کار ایشان، آثار مثبت انتخاب مدیر کریدور همچون رفع تدریجی مشکلات تردد بارهای ترانزیتی و تحلیل و تعریف نحوه ارتباطات تجاری به وضوح قابل مشاهده است.

تقی زاده با اشاره به نتیجه تحلیل انجام شده بر گزارش عملکرد شقوق حمل‌ونقل اظهار داشت: نتیجه آن تحلیل بر اساس نگاه چند بعدی به وجود آمد که موجب جهت‌دهی به استراتژی‌های حمل‌ونقل شد. به‌طور مثال افزایش تعداد پروازهای مسافرتی در ایام نوروز وزارت راه و شهرسازی را ترغیب به خرید هواپیما، تقویت ناوگان و سیستم حمل‌ونقل هوایی کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تعدادی از مهمترین اقدام معاونت حمل‌ونقل را فراهم نمودن زمينه ها و پيشنيازهاي افزایش مستمر حجم بار ترانزیت عنوان کرد و گفت: در این خصوص ارتباط تنگاتنگی با وزارت امور خارجه برقرار شده است. به علاوه تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی، تهیه راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی برگزاری کارگروه مسافری حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، برگزاری کارگروه لجستیک کشور، برقراری ارتباط با استان‌ها جهت پیاده‌سازی سیاست‌های معاونت حمل‌ونقل نیز اهم اقدامات انجام شده از سوی معاونت حمل‌ونقل به شمار می‌روند.

نظر شما