شناسهٔ خبر: 57520 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره کل تسهیلات تبصره‌ای بانک‌مسکن خبر داد؛

پرداخت بالغ بر ۹۴۸ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در ۴ ماهه سال ۹۷ به متقاضیان

بانک مسکن ‌رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک‌مسکن، گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری رقمی بالغ بر ۹۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان تسهیلات حمایتی در پنج محور کلیدی در سراسر کشور پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ندا کسری کرمانشاهی با اعلام این مطلب، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ۴۷ هزار و ۲۴۰ فقره انواع تسهیلات حمایتی در پنج بخش شامل تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، تسهیلات حوادث غیرمترقبه، تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری و تسهیلات ایثارگران به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات رقمی بالغ بر ۹۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: در بخش تسهیلات قرض الحسنه طی چهار ماه ابتدایی سال جاری، مجموعا ۲۱ هزار و ۲۵۹ فقره تسهیلات پرداخت شده که از این تعداد، ۹ هزار و ۷۶۳ فقره به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با رقمی بالغ بر ۱۵۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان مربوط بوده است. بانک مسکن همچنین ۳۰۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و مشاغل خانگی به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت کرده که این تسهیلات به لحاظ ریالی معادل ۵ میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان ارزش داشته است.

رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک عامل بخش مسکن سهم تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و مشاغل خانگی به متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی را نیز طی چهار ماه ابتدایی امسال رقمی معادل ۳ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته کرمانشاهی، بانک مسکن در این بازه زمانی ۳ هزار و ۳۹۰ فقره تسهیلات به بخش بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ مجموعا رقمی معادل ۲۴۵ میلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان به بخش بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری تسهیلات پرداخت است، گفت: در این بخش، ۲ هزار و ۶۳۹ واحد مسکونی غیر از طرح مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی (عملیات احداث این واحدهای مسکونی تمام شده و کارت قسط برای آنها صادر شده است) رسیده اند. تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن به این بخش تا پایان چهارمین ماه از سال جاری معادل ۱۲۴ میلیارد و۵۶ میلیون و ۶۶ هزار تومان بوده است.

در چهار ماه مورد بررسی رقمی معادل ۱۱۸ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی (تسهیلات نوسازی) برای احداث واحدهای مسکونی واقع در محدوده بافت فرسوده خارج از طرح مسکن مهر نیز پرداخت شده است.

به گزارش بانک مسکن، کرمانشاهی با اشاره به این موضوع که بیشترین سهم تسهیلات حمایتی پرداختی در چهار ماهه ابتدایی امسال به لحاظ تعداد ابتدا مربوط به تسهیلات بخش قرض الحسنه و پس از آن حوادث غیرمترقبه بوده است، عنوان کرد: در این بخش مجموعا معادل ۱۴ هزار و ۸۰۹ فقره تسهیلات حمایتی (تبصره ای) پرداخت شده است. جریان بازسازی مناطق زلزله زده کشور از جمله استان کرمانشاه که اواخر سال گذشته با زلزله مهیب و خرابی های پس از آن مواجه شد، باعث شده بانک مسکن حمایت مالی ویژه از این مناطق را در دستور کار خود داشته باشد.

رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن به تسهیلات نوسازی اختصاص یافته به واحدهای آسیب دیده غیر از طرح مسکن مهر که در حوادث غیرمترقبه آسیب دیده اند نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش معادل ۱۱۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی به واحدهای آسیب دیده پرداخت شده است.

کرمانشاهی در بخش دیگری از توضیحات خود به تسهیلات پرداخت شده در بخش بهسازی و نوسازی مسکن روستایی طی چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا ۶ هزار و ۴۶ فقره تسهیلات با رقمی معادل ۸۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون و ۴۲۱هزار ۵۰۰ تومان در دو بخش تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی سهم الشرکه درون و خارج از طرح مسکن مهر پرداخت شده است.

کرمانشاهی پنجمین بخش تسهیلات حمایتی را مربوط به گروه تسهیلات مختص ایثارگران معرفی کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا یک هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط اختصاص پیدا کرده است.

نظر شما