شناسهٔ خبر: 57547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رضایی مطرح کرد؛

پروژه‌های قابل افتتاح استان البرز در هفته دولت/ بهره‌برداری از ۸۸۴ واحد مسکن مهر/ افتتاح ۴۲ کیلومتر راه

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز طرح‌های عمرانی این اداره‌کل در هفته دولت شامل پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را تشریح کرد.

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: هشت پروژه در حوزه راهسازی برای هفته دولت قابل افتتاح هستند که این پروژه‌ها در شهرستان‌های کرج، نظرآباد، اشتهارد و طالقان قرار دارند.

وی در خصوص این پروژه‌های قابل افتتاح بیان کرد: اتصال آزاد راه کرج- قزوین به محور اشتهارد- نجم آباد- نظر آباد در محدوده شهرستان نظرآباد به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ملی ۲۰ میلیارد ریال تنها پروژه ملی قابل افتتاح استان البرز در هفته دولت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اظهار کرد: بهسازی و آسفالت راه روستایی محور خودرو- احمد آباد به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار استانی ۱۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال، احداث راه روستایی عبدل آباد به طول ۲ کیلومتر با اعتبار استانی ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های استان در شهرستان نظرآباد هستند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی کندر به طول ۸ کیلومتر در شهرستان کرج با اعتبار استانی ۱۵ میلیارد ریال گفت: دو پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی نکوجار به طول ۵ کیلومتر با اعتبار استانی ۱۵ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال و بهسازی و آسفالت راه روستایی ایپک به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار استانی ۳۵ میلیارد ریال، پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان اشتهارد هستند.

رضایی افزود: بهسازی و آسفالت راه روستایی آرتون در شهرستان طالقان نیز به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۶ میلیارد ریال انجام گرفته و در مجموع در هفته دولت ۴۲ کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

وی درباره وضعیت مسکن مهر استان البرز گفت: پروژه‌های مسکن مهر استان در دو شهرک ابریشم و ماهدشت واقع شده که ۳۰ پروژه در شهرک ماهدشت و ۲۴ پروژه در شهرک ابریشم قرار دارند و در مجموع تعداد کل واحدهای مسکن مهر استان شامل ۱۸ هزار و ۶۲۶ واحد است که تاکنون ۱۳ هزار و ۷۲۰ واحد مسکن مهر افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر ماهدشت ۱۰ هزار و ۴۴۴ واحد است که تاکنون هشت هزار و ۲۲۱ واحد آن افتتاح شده و در هفته دولت ۸۸۴ واحد به بهره‌برداری می‌رسد که براین اساس تعداد هزار و ۳۳۹ واحد باقی می‌ماند.

وی افزود: کل واحدهای مسکن مهر شهرک ابریشم نیز هشت هزار و ۱۸۲ واحد بوده که تعداد پنج هزار و ۴۹۹ واحد تاکنون افتتاح شده و ۲ هزار و ۶۸۳ واحد نیز باقیمانده است.

رضایی درباره برنامه‌های کلنگ زنی استان البرز در هفته دولت اظهار کرد: ۱۷ پروژه با مجموع ۱۶۴ کیلومتر و اعتبار ۹۷۹ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این استان کلنگ زنی می‌شود.

وی در خصوص این پروژه‌ها بیان کرد: احداث راه روستایی شلینک به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال، احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی مورود به طول ۶ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، بهسازی و روکش آسفالت محور آتشگاه- دروان به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال و احداث راه روستایی هرین به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال از پروژه‌های کلنگ‌زنی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در محدوده شهرستان کرج است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به کلنگ‌زنی ۴ پروژه در شهرستان ساوجبلاغ گفت: این پروژه‌ها شامل احداث راه روستایی ولیان به اسکول دره به طول ۴.۱ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی ساوجبلاغ شامل کردان به برغان به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، بهسازی راه‌های روستایی شهرستان ساوجبلاغ به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال، احداث راه روستایی سیرود به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و تعریض محور سهیلیه از جاده قدیم تا راه آهن به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: احداث قطعه ۳ باند دوم محور اشتهارد- نجم آباد- نظر آباد به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت محورهای دنگیزک، بختیار، تنکمان، کریم آباد، اقبالیه، قره قباد، حاجی آباد، و محور خودرو احمد آباد به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال و احداث، بهسازی و آسفالت محور تنکمان به شهرک صنعتی سپهر و نجم آباد به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از برنامه‌های کلنگ‌زنی در شهرستان نظرآباد است.

رضایی با بیان اینکه کلنگ‌زنی بهسازی راه‌های روستایی شهرستان اشتهارد شامل نکوجار- گنگ- ایپک- قوزلو- حسن آباد در شهرستان اشتهارد به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز در هفته دولت است، افزود: در حوزه شهرستان طالقان نیز چهار پروژه احداث راه روستایی کلنگ‌زنی می‌شود که شامل احداث راه روستایی آسکان- دهدر به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداث راه روستایی سه راه خچیره به گته ده به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، احداث راه روستایی گته ده به گراب به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و احداث راه روستایی آسفاران از دو راهی انگه تا پل فلزی به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال است.

نظر شما