به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ایرج مدیری معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح مزایای این عملیات کم نظیر، افزایش دو برابری نرخ سرعت بارگیری و به تبع آن افزایش سرعت عملیات، کاهش قابل توجه مدت زمان خدمات دهی، کاهش مدت زمان اشغال اسکله، کاهش ترافیک کشتی های ورودی، افزایش رضایتمندی مشتریان و افزایش توان در جذب ترافیک کالا به بندر به ویژه در بخش فرآوردههای نفتی را از جمله مزیتهای حاصل از آن برشمرد.
مدیری در ادامه افزود: این عملیات با تلاش نیرویهای توانمند و متخصص در کریدور مشترک اسکلههای نفتی مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، تحت مدیریت شرکتهای بخش خصوصی از طریق اتصال دو بازوی بارگیری(loading arm) از دوسایت نفتی با نرخ سرعت بارگیری ۱۰۳۵ متریک تن بر ساعت به کشتی صورت پذیرفت.
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای این مجتمع بندری در بخش فعالیت های ترانزیتی به ویژه پایانههای نفتی و همجواری با کشور عراق و استقبال روز افزون بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های زیرساختی اظهار امیدواری کرد: علاوه بر بخش کالاهای فله خشک، در بخش مواد نفتی نیز بتوانیم رتبه نخست مرز ترانزیتی را به خود اختصاص دهیم.
نظر شما